Zoeken Vraag het forum

Pijn aan anud

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Twee dagen geleden merkte ik voor het eerst dat er iets mis was toen ik enorm harde en pijnlijke ontlasting had met wat bloed er tussen. Ik had dit al ooit eerder gehad en toen was dit eenmalig, dus ik zocht er verder niets achter. Een dag later moest ik weer een grote boodschap doen, en deze zag er ongeveer hetzelfde uit als de eerste, alleen was deze ongeveer 3 keer zo pijnlijk. Ik kon daarna bijna niet lopen of zitten en heb uit frustratie toen een ijskoud bad genomen om de pijn daar te verlichten. Door de loop van de dag werd de pijn toen wat minder.
    Weer een dag later, vandaag dus, had ik een nieuw niveau van pijn bereikt. De pijn is zo extreem dat ik niet kon poepen. Een zakje laxeermiddel genomen, en een paar uur gewacht. Mijn ontlasting is op dit moment enorm dun, maar het doet nog steeds veel te veel pijn om het eruit te poepen. Ik had de huisarts gebeld en die vermoedde dat ik een scheurtje had bij/in mijn anus. Verdovende zalf gekregen die na 5 minuten zou moeten werken, maar het doet nog steeds evenveel, of zelfs meer pijn dan eerst. Het is echt onbeschrijfelijk hoeveel pijn het doet nu, en dit terwijl mijn ontlasting enorm dun is. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ik heb buikpijn omdat ik zo nodig moet poepen maar dit niet kan, en zie er ook een beetje tegenop om de huisarts weer te moeten bellen.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je zelf al gekeken met een spiegel of er iets aan de anus te zien is?

Reageren
    Anoniem

Daar heb ik al naar gekeken, ja. Ik zie zelf echter niets zitten. Ik heb persoonlijk het idee dat het een beetje aan de binnenkant gescheurd is, ik moest de verdovende crème namelijk ook een beetje aan de binnenkant van mijn anus aanbrengen en daar zat duidelijk de pijn.

Reageren
    John (moderator)

Dan zal het toch een anusscheurtje zijn. Als je er veel last van blijft houden, ga dan morgen even naar de huisarts. Die kan er dan een andere zalf voor voorschrijven

Reageren
Reageer op: Pijn aan anud
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.