- Anoniem29 maart 2016 om 10:13
Hallo,
Mijn vriendin heeft op dit moment veel pijn.
Geschiedenis. voor 7 januari 2016 is mijn vriendin nooit ziek geweest en behalve van hevige menstruatie pijn geen pijn gehad.
Op 7 januari is ze onder het mes gegaan en is de baarmoeder verwijdert.
na 6 weken revalideren is er een pijn ontstaan.
Deze pijn zit bij de verstandskies links onder.
Als eerst zijn we natuurlijk naar de tandarts geweest. Foto’s gemaakt niets te zien. Uit voorzorg is de vulling van die kies verwijdert en opnieuw schoongemaakt en gevuld. de pijn was weg. tot afgelopen donderdag 24 maart 2016 de pijn kwam weer naar voren.
Tandarts met vakantie dus naar de huisarts.
Symptonen zijn:
Oorpijn links
pijn bij de slaap links
Keel pijn (is lichtelijk rood door de arts gezien)
pijn als je op de verstandskies drukt.De arts heeft Ibuprofen Aurobindo voorgeschreven.
Dit icm paracetamol werkt niet de pijn blijft.
Omdat het paasweekend was en wij geen geld hebben konden we niet naar een HAP.
Via Via heb ik een morfine pleister gebruikt zondag nacht maandag geen pijn meer. maar de pleister is uitgewerkt en de pijn komt terug. ( zou 3 dagen 72 uur horen te werken maar na 30 stopte die) pleitser was 50mg
Probleem is dat de huisarts vol zit, tandarts op vakantie en mijn vriendin met veel pijn zit die ze nog niet eerder heeft meegemaakt.
Wat kan het zijn en wat kunnen wij zelf proberen of testen?
Medicatie die ze nu gebruikt zijn:
Omeprazol
Mertizipine
diazepam
Ibuprofen
paracetamol
magnezium kauw tablet
Movicolon
calium tabletteneenmalig een morfine pleister
Ik hoor graag advies.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 maart 2016 om 11:05Het was nogal een risico om met de medicatie die ze heeft een morfinepleister te gebruiken van 50 mg.
Als je tandarts op vakantie is, is er altijd een vervangende tandarts waar je naar toe kunt.
Ook naar de HAP had je kunnen gaan. De HAP valt gewoon onder de huisartsenzorg en is opgenomen in de basisdekking van de ziektekostenverzekering.Ibuprofen is eigenlijk het best werkende. 600 mg ibuprofen samen met 1000 mg paracetamol. Belangrijk is dan wel dat ze op tijd worden genomen. 3 x per dag.
ReagerenAnoniem29 maart 2016 om 13:30Hallo Tandor,
Mijn vriendin loopt bij het GGZ en heeft een groot probleem met socialiteit een andere arts of een waarnemende krijg je haar niet naar toe. Dat duurt weken voordat ze dat heeft opgebouwd om naar toe te gaan. Vandaar de mirtazapine.
Telefonisch heb ik het weten te spelen dat ze nu Codeïne erbij krijg hopen dat dat werkt.
2 jaar geleden zijn we ook in Zoetermeer bij de acute zorg(HAP) gewest en die rekening was niet gedekt door de Ohra. Maar dat informeer ik wel eens opnieuw.
Ik zal laten weten of de codeïne met Ibuprofen en de paracetamol werkt. die cocktail moet ze nu gaan nemen.
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2016 om 13:43Dat maakt het dan wel wat moeilijker voor je vriendin.
De huisartsenpost is niet hetzelfde als de spoedeisende hulp…….Ook de codeine is best link met de medicijnen die ze heeft. Welke dosering heeft ze gekregen?
Reageren
Ben benieuwd of het werkt…….