Zoeken Vraag het forum

ten einde raad

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

om een lang verhaal kort te houden,
    ik heb al sinds kleins af aan pijnklachten.
    zeer divers en door heel mijn lichaam.
    de pijn is inmiddels chronisch, en word ieder jaar met name in de winter heftiger, in de zomers neemt de pijn iets af, maar de opvolgende winter is het tot nu toe erger geweest dan voorafgaande winters.
    het put mij zowel lichamelijk als geestelijk compleet uit, inmiddels al jaren ziekienhuizen op en aan aan het lopen, zonder serieus te worden genomen, of verder te worden geholpen. om even een beeld te schetsen zal ik de klachten opschrijven in volgorde van het onstaan ervan, en het verdere verloop.

vanaf een jaar of 10
    -af en toe pijn in gewrichtten als enkels, polsen.
    vaak verstuikingen, en duidelijke verzwakking. (overbelasting wordt geconstateerd)
    -vaak last van knieen
    -spierpijn houdt na inspanning opmerkelijk lang, en hevig aan (3weken)
    -pijn komt met meer regelmaat voor (2 jaar later, conclusie arts: overbelast)
    -problemen met concentreren, moeite met dingen onthouden, verward (ADD wordt vastgesteld)
    -concentratie problemen verergeren, pijn houd aan en wordt steeds heviger in golven
    -vaak last van stemmimgswisselingen, snel geirriteerd door kleine dingen
    -wanhoop slaat langzaam toe, voel me niet serieus genomen
    -ADD medicatie wordt verhoogd
    -pijn zet zich voort in heupen, kaken, schouders
    -gedragsproblemen verergeren, er word antipsychotica voorgeschreven, add medicatie word opgehoogd.
    -steeds vaker ziek, het hele jaar door last van griep die ca. een week aanhoud en weer afneemt, 2 weken niets, dan weer griepsymptomen
    -pijn wordt erger, inmiddels 4 jaar onder behandeling van fysiotherapie, met ups en downs
    -alle medicatie stop gezet, eveneens als medische hulp. geen vooruitgang, wilde rust.
    -nog steeds elke dag pijn in gewrichten en spieren, aanrakingen op de huid voelen soms als hevige brandwonden zonder iets te zien aan de huid
    -zicht lijkt achteruit te gaan, een bril met lichte cilinder is al aangemeten. maar lijkt niet voldoende zicht te bieden.
    -pijn blijft zich ver ergeren, tot aan gillend wakker worden van de pijn, slapeloze nachten (liggen is te pijnlijk)
    -inmiddels heb ik zware pijnstillers en ontstekingsremmers via de huisarts gekregen, hier klamp ik mij aan vast tot een eventuele diagnose of behandeling

inmiddels ben ik 18, dingen als sporten zijn een hell. naar een bioscoop of school gaan ook. lang zitten is geen optie, stil staan ook niet. moet altijd in lichte beweging blijven, dan is de pijn het meeste dragelijk

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn nogal wat klachten!
    Heel moeilijk om daar iets over te zeggen.
    Is er bloedonderzoek gedaan naar reuma? Auto-immuunziekten? Je hormoonspiegels? Ziekte van Lyme?

Reageren
Reageer op: ten einde raad
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.