Zoeken Vraag het forum

spanningshoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,

Nooit gedacht dat ik hier op zou terecht komen, maar na een (voor mij) lange zoektocht van een viertal maanden heb ik nog steeds van bij het opstaan tot slapengaan hoofdpijn.

Volgens de neuroloog, die ik onlangs consulteerde is het spanningshoofdpijn. Ik ben sinds 2011 gekend met maandelijks een migraine aanval, maar dit is anders.

Wat ik intussen al geprobeerd heb (in volgorde min of meer)

bloedafname: ok
    gewone pijstillers: geen baat
    mri scan en eeg: ok
    chiropractor: 5 beurten, geen baat
    kinesi: 9 beurten, spieren nog steeds even gespannen aan nek/schouders
    homeopathie: een maand geprobeerd, geen baat
    yoga: doe ik nog steeds dagelijks. geeft een tijdelijke verlichting tijdens de yoga
    cranio sacrale therapie: geen baat
    acupunctuur: een tiental behandelingen later geen verlichting
    emokinesiologie: 9 beurten, geen verlichting
    neuroloog: heeft Serlain voorgeschreven, een anti depressiva die gekend zou zijn bij chronische spanningshoofdpijn. Effect zou na twee maand moeten blijken, ik ben een goede maand bezig…
    wandelen: bijna dagelijks anderhalf uur. Nadien voel ik een warme gloed, die de pijnervaring verlicht.

Ik weet dus niet wat ik nog kan proberen. Mijn huisarts erkent de pijn, waar ik blij om ben, alleen balanceer ik tussen hoopvol blijven dat de hoofdpijn mindert, en de vraag of dit nu voor de rest van mijn leven is, wat ik heel moeilijk kan/wil aanvaarden.

Niettemin ben ik nu twee maand thuis van het werk en nog steeds zoekend naar wat kan helpen, en andere ervaringen van dergelijke situaties. Misschien zelfs ook een beetje moed, hoop, …

Reageer op: spanningshoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.