Zoeken Vraag het forum

Stekende pijntjes in borststreek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo
    Ik ben een 25 jarige jongen. Ik ben anderhalf jaar geleden bij een longarts geweest die diverse tests heeft verricht, en ook een thoraxfoto had laten maken. Alles was goed. 8 Maanden geleden in het buitenland een thoraxfoto laten maken door aanhoudende ongemakken op de borst, weer niets gevonden. 5 maanden geleden in Nederland nog een keer een thoraxfoto laten maken voor de zekerheid omdat ik twijfelde aan de diagnose van dat Aziatische land. Wederom niets gevonden.

Ik heb een maag onderzoek gehad omdat ik (nog steeds) regelmatig pijn heb in de maag streek en vaak zuur ophoest. Ik had zo’n .. gastroscopie? zo’n slang in de keel om de slokdarm en maag te onderzoeken en alles was goed, het was slechts ligt geïrriteerd.

Mijn hart is ook onderzocht, omdat ik steeds een raar soort ‘plof’ had in mijn borst, alsof mijn hartslag één tik harder bonkt. Ook heb ik steeds dat mijn hartslag heel duidelijk aanwezig is, hard bonkt in al mijn lichaamsdelen. Ik loop al 8 jaar bij een cardioloog onder controle omdat ik een tweeslippige hartklep heb maar ik ben 4 maanden geleden nog volledig gecontroleerd inclusief een overnachting met controle aan de monitor, en alles was goed. Ze konden die ‘ploffen’ en harde tikken niet vastleggen op de grafiek. Dat zou dus betekenen dat het niet mijn hart is dat ik voel? Het enige dat hen opviel was dat mijn hartslag soms vrij hoog zit met weinig tot geen inspanning. Maar de cardioloog vond dat niet zorgwekkend.

Nou, nu mijn klachten/symptomen..
    Regelmatig een benauwd, bedrukt gevoel op mijn borst, met name rond het borstbeen thv mijn hart. Vaak ook pijn in het kuiltje net onder het borstbeen, maar niet altijd gelijktijdig met het benauwde gevoel. Mijn hart bonkt meestal ook harder als ik mij zo voel. Maar verder heb ik ook vaak ineens een soort stekende pijn in mijn borst, op diverse plekken,maar meestal links boven. Kan maagzuur zo hoog voor klachten zorgen? Ik krijg ook soms pijn in mijn ruggenwervel thv mijn schouderbladen.

Mijn ribben en borstbeen zijn vaak ook wat gevoelig, met name daar waar de ribben aan het borstbeen vast zitten. Er op drukken doet de pijn ietwat toenemen, maar het is geen heel scherpe pijn.. gewoon ongemakkelijk. Daarom dacht ik aan Tietze, maar ik heb geen roodheid eromheen ofzo en het is ook niet verdikt.

Misschien is de borst spier ontstoken ofzo? Iemand een idee? Ik zou toch wel willen weten wat het is want ik voel mij er erg onzeker door, soms heb ik het gevoel alsof ik een hart aanval ga krijgen ofzo maar dat is tot nu toe niet het geval geweest dus dat zal mijn hart wel niet zijn.

Ik slik soms ook omeprazol, en heb ook pantoprazol geprobeerd, maar het maakt niet zo’n verschil.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je last hebt van maagzuur, daarnaast dan nog wat stress hebt is het mogelijk dat je gaan hyperventileren.
    Dat zou een groot deel van de klachten wel kunnen verklaren.
    Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

kijk hier eens naar de mogelijke symptomen
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Reageren
    Rik

hallo

ik heb de laatste weken veel last van mijn darmen krampen s nachts en veel winden vooral na het avond eten ( warm eten ) ik neem geen kruiden in het eten

Wat anders misschien heeft het iets met elkaar te maken  vanmorgen lichte pijn prikkels in mijn borstkas dus je begrijp ik ga mij zorgen maken

wat ik wel heb gedaan is mijn borstkas spieren gaan masseren en daarna waren de pijn prikkels weg

weet iemand wat dit kan zijn ik ga wel een afspraak maken bij mijn huisarts

gr Rik

Reageren
    John (moderator)

“wat ik wel heb gedaan is mijn borstkas spieren gaan masseren en daarna waren de pijn prikkels weg” het lijkt er dan toch op dat het duidelijk iets met je borstspieren te maken heeft

Reageren
Reageer op: Stekende pijntjes in borststreek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.