- Elora3 november 2015 om 22:01
Hoi Allemaal.
Ik heb een complex pijnprobleem en ben jaren tot alcohol gewend tegen de pijn.
Ik ben nu al een paar maanden aloholvrij.
Ik slik nu zeer zware pijnstillers, maar ik heb waarschijnlijk toch open zenuwen.
En met regelmaat clusterhoofdpijn.
Maar goed…ik zoek een pijnstiller die presies zo werkt als alcohol.
Ik zit ook met een gronische zeer pijnlijke oorontsteking sins ik 8 was wat mijn oren extreem pijnlijk maakt tot op dat ik zelfs mijn hond al een paar maanden niet meer heb kunnen knuffelen omdat de smakgeluiden zelfs pijn doen.
Alcohol doofde alles in waar ik pijn heb.Weet iemand een pijnstilling die presies net zo werkt zoals alcohol?
Maar dan zonder alcohol te drinken..lolIk heb wiet geprobeerd, maar dat werkt niet.
Wie weet meer hiervan?
De oorontstekingen komen niet van alcohol want ik heb dit al sins ik 8 jaar oud was en nooit serieus genomen ben door mijn ouders maar het bereikt zijn hoogtepunt waarbij ik lettterlijk zelfmoord wil plegen vanwegen de emotionele en lichamelijke pijn.Groetjes Elora
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 november 2015 om 22:19Welke pijnstillers heb je nu en hoe oud ben je?
ReagerenAnoniem4 november 2015 om 21:36Ik ben 32 jaar.
Reageren
Sins 2 weken heb ik Lyrica tegen de open zenuwen in mijn lichaam.
En vandaag is er (na 22 jaar) is er zeer lichte eczeem in mijn oren gevonden.
Wat eerst alleen links was, is sins 5 jaar ook in mijn rechteroor gekomen.
Ik heb wel direct druppels meegekregen (hydrocortison 1%) om het te behandelen.
Ik heb binnenkort een afspraak bij het AMC in amsterdam voor mijn gehoorproblemen.
Ik ben extreeeeem hooggevoelig, ervaar pijn sneller dan anderen en ben daardoor gaan drinken tegen de pijn.
Ik vind het heeeeerlijk om alles te voelen, maar de open zeneuwen maakt het te pijnlijk.
Alcohol doofde de boel uit en ik ben nu 3 maanden clean maar de pijn blijft via de oren binnen komen.
Alcohol daartegen, verdoofd de pijn via de oren.
Het verdooft ook de neurologische pijn in de rest van mijn lichaam.
Het is dat het zijn tol eist op het lichaam en die kater is ook niet fijn.
Weet wel dat deze pijn al op mijn 8-ste is begonnen.
Het is alleen erger geworden met de jaren waarbij door mijn vader verteld werd dat ik me niet zo moest aanstellen waardoor ik nooit een huisarts hiervoor heb opgezocht.
Daarom zoek ik een pijnstiller die net zo werkt en dezelfde plekken weet te raken als alcohol zodat ik alcohol kan laten staan en gewoon nuchter kan zijn.
De pijnstillers beginnen nu ook al hun tol te eisen omdat het niet werkt voor mijn oren.
Vandaar…het is een complex probleem, maar ik ben zo hoogsensetief dat ik zelf direct (of binnen 20 minuten) kan voelen of het werkt of niet.
Ik heb een extreme burnout opgelopen vanwegen mijn oren..alcohol drinken werkt in hoge dosis.
De huidige pijnstilling werkt alleen op de zenuwen in het lichaam, niet op de oren.
De pijn via de oren is zo intens dat ik er woedeaanvallen en epeleptie-aanvallen van krijg.
Dus…weet jij welke vorm van pijnstilling werkt op het lichaam zoals alcohol?John (moderator)
4 november 2015 om 22:09Na 2 weken Lyrica kun je eigenlijk nog niet zeggen of het goed werkt. Dat kan toch best wel iets langer duren.
Reageren
Als je op zoek gaat naar pijnstillers die vergelijkbaar zouden moeten werken kom je al snel bij de opiaten )Oxicon, Oxicontin, Methadon of klassieke antipsychotica zoals Nozinan of Amitriptyline. Helaas werken deze middelen ook niet bij iedereen hetzelfde. Me zou het moeten overleggen met een anesthesioloog van de pijnpoli bijvoorbeeld. Het zijn echter ook allemaal middelen met behoorlijke bijwerkingen