- Anoniem4 juni 2015 om 22:39
Hallo allemaal
Ik ben 17 jaar en heb al 7 jaar last van pijn in zowel armen als benen. De eerste 2 jaar kon ik moeilijk inslapen en werd regelmatig wakker. De laatste jaren kan ik moeilijk uit mijn bed, ook al ben ik vroeg gaan slapen. Ik heb heb weinig zin in lichte inspanningen. Intensieve sporten zoals fitness kan ik niet lang volhouden en heb de volgende dagen dan meer pijn als anders. Ik kraak regelmatig mijn nek omdat die frequent vast zit. Op school heb ik weinig concentratie tijdens de lessen. En heb tenslotte veel last van stress.
Herkennen jullie iets hier van?
Alvast bedankt!Groetjes Ruben
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juni 2015 om 09:14Ben je met die klachten ook al bij je huisarts geweest?
Reageren
Je moet in ieder geval meteen stoppen met het kraken van je nek. Hier kun je dus zelf ook problemen mee veroorzaken.Anoniem6 juni 2015 om 09:35Ja ik ben al naar verschillende dokters geweest en zij hebben vooral medicatie voorgeschreven zoals magnesium en spijnstillers maar dit hielp niet echt veel. Ik ga nu al een half jaar naar een kinesist die mij truckjes leert zoals ademhalings oefeningen. Nog altijd geen resultaat. En inderdaad ik zou moeten stoppen met het kraken van mijn nek.
ReagerenJohn (moderator)
6 juni 2015 om 14:59Stress kan natuurlijk wel een rol spelen, maar 7 jaar geleden zul je daar nog geen last van hebben gehad.
Reageren
Is er ook bloedonderzoek gedaan naar de ziekte van pfeiffer en lyme eventueel?Anoniem7 juni 2015 om 08:22Ik heb 2 bloed onderzoeken en een botscan laten doen en er was niks te vinden. Ik heb ASS (met een normale begaafdheid), dus ik heb altijd wel een beetje last van stress.
ReagerenJohn (moderator)
7 juni 2015 om 14:27Stres kan natuurlijk wel wat klachten veroorzaken.
Reageren
In ieder geval is het wel belangrijk en noodzakelijk dat je stopt met het kraken van je nek. Want ook dat kan problemen veroorzaken.Anoniem7 juni 2015 om 15:23Ok ik zal er aan werken. Bedankt
ReagerenAnoniem9 mei 2016 om 20:32Ik het uiteindelijk onder controle. Na veel hier mee bezig te zijn, kwam ik tot conclusie dat mijn probleem een vizeuse cirkel is van jaren lang cronische stress, maagproblemen en mijn a.s.s. Door de cronische stress en de enorme hoeveelheid prikkels die ik dagelijks ontvang door mijn a.s.s., kreeg ik de laatste jaren frequent een hongergevoel omdat mijn lichaam energie tekorten had. Ik begon dan ook snel en veel (ongezond) te eten. Mijn bloedsuikerspiegel ging hier al snel in golven (Het zit in de familie dat we een zwakke maag hebben en allemaal redelijk snel eten). De oorzaak was natuurlijk dat ik elke dag maagproblemen erbij kreeg en dus met gevolg ook meer stress en prikkels per dag. Ik ben begonnen met zoeken achter “trucjes” voor vervelende situaties die onstaan mijn a.s.s. Ik had vooral last dat ik de lat iets te hoog plaatste en dat ik enorm veel piekerde over dingen die niet nodig waren op over te piekeren. Dit is tegenwoordig zo goed als weg. Ik mediteer al jaren, maar dit hielp niet veel. Toen ben ik gaan experimenteren met verschillende denkperspectieven tijdens de meditatie. Uiteindelijk na een heel lange tijd, kon ik “volledig” prikkelloos mediteren. Dankzij dit kan ik mijn “emmertje” dan ook zo goed als elke dag legen. De laatste maanden ben ik gaan zoeken achter betere eetgewoontes voor tegen het belasten van de maag. Mijn vader heeft suikerziekte en geeft hier en daar wel tips voor wat licht is voor de maag. Ik kauw veel langer op mijn (gezonder) voedsel en drink nu alleen maar water (niet te veel en niet te weinig). Het enigste wat mij nu te doen staat is alles stabiliseren waardoor de laatste verschijnselen van de negatieve viseuze cirkel zich positief resultateren. Bedankt voor uw tijd!
Ruben
ReagerenAnoniem9 mei 2016 om 20:38Mijn excuses voor de schrijffouten. Ik gebruik namelijk de website op mijn smartphone, wat natuurlijk moeilijker is om schrijffouten te corrigeren.
Ruben
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2016 om 21:13Naar schrijffouten kijken we hier niet Ruben.
Reageren
Maar ik ben wel blij dat het een stuk beter met je gaat. Laat zo nu en dan even horen hoe het met je gaat.Anoniem10 mei 2016 om 18:53