Zoeken Vraag het forum

7 Jaar pijn in armen en benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal

Ik ben 17 jaar en heb al 7 jaar last van pijn in zowel armen als benen. De eerste 2 jaar kon ik moeilijk inslapen en werd regelmatig wakker. De laatste jaren kan ik moeilijk uit mijn bed, ook al ben ik vroeg gaan slapen. Ik heb heb weinig zin in lichte inspanningen. Intensieve sporten zoals fitness kan ik niet lang volhouden en heb de volgende dagen dan meer pijn als anders. Ik kraak regelmatig mijn nek omdat die frequent vast zit. Op school heb ik weinig concentratie tijdens de lessen. En heb tenslotte veel last van stress.

Herkennen jullie iets hier van?
    Alvast bedankt!

Groetjes Ruben

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ben je met die klachten ook al bij je huisarts geweest?
    Je moet in ieder geval meteen stoppen met het kraken van je nek. Hier kun je dus zelf ook problemen mee veroorzaken.

Reageren
    Anoniem

Ja ik ben al naar verschillende dokters geweest en zij hebben vooral medicatie voorgeschreven zoals magnesium en spijnstillers maar dit hielp niet echt veel. Ik ga nu al een half jaar naar een kinesist die mij truckjes leert zoals ademhalings oefeningen. Nog altijd geen resultaat. En inderdaad ik zou moeten stoppen met het kraken van mijn nek.

Reageren
    John (moderator)

Stress kan natuurlijk wel een rol spelen, maar 7 jaar geleden zul je daar nog geen last van hebben gehad.
    Is er ook bloedonderzoek gedaan naar de ziekte van pfeiffer en lyme eventueel?

Reageren
    Anoniem

Ik heb 2 bloed onderzoeken en een botscan laten doen en er was niks te vinden. Ik heb ASS (met een normale begaafdheid), dus ik heb altijd wel een beetje last van stress.

Reageren
    John (moderator)

Stres kan natuurlijk wel wat klachten veroorzaken.
    In ieder geval is het wel belangrijk en noodzakelijk dat je stopt met het kraken van je nek. Want ook dat kan problemen veroorzaken.

Reageren
    Anoniem

Ok ik zal er aan werken. Bedankt

Reageren
    Anoniem

Ik het uiteindelijk onder controle. Na veel hier mee bezig te zijn, kwam ik tot conclusie dat mijn probleem een vizeuse cirkel is van jaren lang cronische stress, maagproblemen en mijn a.s.s. Door de cronische stress en de enorme hoeveelheid prikkels die ik dagelijks ontvang door mijn a.s.s., kreeg ik de laatste jaren frequent een hongergevoel omdat mijn lichaam energie tekorten had. Ik begon dan ook snel en veel (ongezond) te eten. Mijn bloedsuikerspiegel ging hier al snel in golven (Het zit in de familie dat we een zwakke maag hebben en allemaal redelijk snel eten). De oorzaak was natuurlijk dat ik elke dag maagproblemen erbij kreeg en dus met gevolg ook meer stress en prikkels per dag. Ik ben begonnen met zoeken achter “trucjes” voor vervelende situaties die onstaan mijn a.s.s. Ik had vooral last dat ik de lat iets te hoog plaatste en dat ik enorm veel piekerde over dingen die niet nodig waren op over te piekeren. Dit is tegenwoordig zo goed als weg. Ik mediteer al jaren, maar dit hielp niet veel. Toen ben ik gaan experimenteren met verschillende denkperspectieven tijdens de meditatie. Uiteindelijk na een heel lange tijd, kon ik “volledig” prikkelloos mediteren. Dankzij dit kan ik mijn “emmertje” dan ook zo goed als elke dag legen. De laatste maanden ben ik gaan zoeken achter betere eetgewoontes voor tegen het belasten van de maag. Mijn vader heeft suikerziekte en geeft hier en daar wel tips voor wat licht is voor de maag. Ik kauw veel langer op mijn (gezonder) voedsel en drink nu alleen maar water (niet te veel en niet te weinig). Het enigste wat mij nu te doen staat is alles stabiliseren waardoor de laatste verschijnselen van de negatieve viseuze cirkel zich positief resultateren. Bedankt voor uw tijd!

Ruben

Reageren
    Anoniem

Mijn excuses voor de schrijffouten. Ik gebruik namelijk de website op mijn smartphone, wat natuurlijk moeilijker is om schrijffouten te corrigeren.

Ruben

Reageren
    John (moderator)

Naar schrijffouten kijken we hier niet Ruben.
    Maar ik ben wel blij dat het een stuk beter met je gaat. Laat zo nu en dan even horen hoe het met je gaat.

Reageren
    Anoniem

Zal ik doen. Hartelijke bedankt voor uw tijd en moeite!

Groetjes Ruben

Reageren
Reageer op: 7 Jaar pijn in armen en benen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.