- Anoniem20 oktober 2014 om 10:13
hallo ik heb een niersteen op mijn rechternier.ik heb sinds een paar dagen als ik rondloop een snijdende pijn in mijn rechter onderbuik of flank.Als de pijn opkomt dan ga ik zitten of liggen dan verdwijnt de pijn ook weer.soms heb ik ook buikpijn.is het nu mijn nier of darmen?kan de dokter mij zeggen wat het is als ik mijn urine laat onderzoeken?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 oktober 2014 om 15:47Heel goed mogelijk dat de niersteen zich heeft verplaatst.
Reageren
Met een echo kan daar duidelijkheid over worden verkregen.Anoniem20 oktober 2014 om 17:57ik ben bij de huisdokter geweest en waarschijnlijk is een stuk van de steen afgebrokkeld en via de urine naar buiten gekomen ( heb er zelf niks van gemerkt).ik had geen bloed in de urine of een onsteking,vandaag heb ik ook geen pijn gehad waar ik natuurlijk blij mee ben.ik had/heb een steen van 4mm op mijn nier.ik moet veel water drinken minstens 3l op een dag.maar als een steen via de natuurlijke weg naar buiten komt zit er dan geen bloed of onsteking in de urine?ik had toch zeer felle koliekpijn.
ReagerenJohn (moderator)
20 oktober 2014 om 22:17Dat hang af van de grootte van het stukje dat los is gekomen.
Reageren