Zoeken Vraag het forum

Pijn in linkerzij: Milt Nier ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ls.,

Ik ben een man van 52 jaar. Geen ziektes of medicijnen nodig.

Ik heb sinds een aantal dagen een stekende pijn in mijn linkerzij. Ik denk ter hoogte van mijn milt.
    De symptomen zijn dat in 1e instantie een vervelende (uit te houden) zeurende pijn begint op te komen met een uitstraling naar mijn linkerteelbal. Dit houdt ca. 1 uur aan waarna de pijn in de zij niet meer te houden is en plat liggen met een warme kruik erop het enige is wat schijnt te helpen. Na een half uur houdt de pijn op, tenminste dan wordt deze dragelijk en kan ik weer normaal functioneren.
    Dit alles speelt zich ’s avonds af. Het lijkt erop dat er een link is met eten omdat het ca. 2 a 3 uur na het eten is.
    Enige wat ik mij kan voorstellen dat verband houdt is dat ik ca. 1 week ervoor mijn kies heb laten trekken. Die was ontstoken en de week ervoor heb ik 1 week antibiotica geslikt, (Augmentin). Die Augmentin zorgde voor een onpasselijk gevoel in de maag en enige duizeligheid, (dof hoofd).
    Last but not least heb ik ca. 1 week geleden -denk ik- een voedselvergiftiging opgelopen die na ca 3 dagen was verdwenen, (diaree, overgeven, ’totall-loss-gevoel’).
    Als ik zo terugkijk is er wel wat gebeurt de afgelopen 2 weken 😉

Jaren geleden heb ik behoorlijk last gehad van nierstenen maar ik denk dat deze pijn zich meer in de milt bevindt.
    Ik de pijnlijke link tussen milt en linkerteelbaal niet verklaren en ook de reden niet.

Ben benieuwd naar de reacties.
    Alvast bedankt voor je aandacht.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als ik de klachten zo lees, denk ik toch eerder een een nier of urineweg probleem. Toch maar beter even naar de huisarts met een potje urine.

Reageren
    Anoniem

Beste Tandor,

Bedankt voor je tip. Lijkt er inderdaad wel op ja en zal je raad opvolgen.

Reageren
    John (moderator)

Laat nog even horen als je wat meer weet.

Reageren
    Anoniem

Hallo Tandor,

Hier nog even een update.
    Ik heb de pijn niet meer gehad en nu een paar dagen verder.
    Wel een drukkend gevoel in de blaas en plasdrang terwijl als je plast er niet ‘veel is’.
    Ik herken dit van de tijd toen ik last van nierstenen had dus je hebt gelijk: moet een niersteen zijn.
    Nu dus veel drinken en wachten tot de niersteen eruit komt.
    Gelukkig weet ik nu waar ik aan toe ben.

Volgens mij is de oorzaak dat ik te weinig drink, (wel veel koffie, maar dat heeft een averechts effect, dus minder koffie en meer water is het devies nu)

Bedankt voor je aandacht!

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan. Beterschap!

Tip:
    Een niersteen kan voordat hij lost komt nog wel een kolieken geven.
    Een oud huismiddel wat daar goed tegen helpt!

Verwarm keukenazijn. Ze warm mogelijk maken.
    Dompel daar een theedoek in en wring die uit. Leg die vervolgens op je rug in de nierstreek zolang totdat je voelt dat die afkoelt. Maar maximaal 20 minuten. Dat mag 2 x achter elkaar worden herhaald.

Reageren
Reageer op: Pijn in linkerzij: Milt Nier ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.