Zoeken Vraag het forum

HULP GEVRAAGD BIJ MEDICIJNEN VAN MIJN VADER !!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag , ik wil graag hulp bij hetvolgende .
    Mijn vader is bijna 80 jaar en ik zorg voor hem in Suriname .
    Zelf woon ik in Nederland maar ben hier voor z’n verzorging omdat ik geen hoge pet op heb van de medische zorg hier alsook de medici !
    Mijn vader is al dagen APATISCH voor zich uit aan het staren en aan een kant van z’n buik voel ik een harde zwelling. Hij vertoont sinds vanmiddag ook stuiptrekkingen . Ik ben radeloos en hoor graag wat uw forum vindt van zijn medicijnlijst hieronder welke ik belachelijk vind en abnormaal !
    HELP AUB ! DANK U !!

Van de Internist Capoten: 3 * daags 50 mg (bloeddruk)
    Amlodipine: 2 * daags
    5 mgOmeprazol: 2 * daags 20 mg (maagbescherner)
    Tofranil: 1 * daags 25 mgIsordil: 2 * daags 10 mg
    Atenolol: 1 * daags 12,5 mg (dosering is nu teruggebracht was 2 * daags 25 mg)
    Oxybutine: 1* daags 2,5 mgHydralazine: 3 * daags 25 mg

Van de Neuroloog)Carbamazipine: 2 * daags 100 mg (nieuw toegevoegd)

Van de Uroloog) Deze medicijnen gebruikt mijn vader allang.
    Tamsusoline: 1 * daags 0.4 mg
    Finasteride: 1 * daags 5 mg
    Uit de lijst is verdwenen : Lasix (Furosemide) 40 mg 2 * daags een half tabletThiamine: 1 * daags 50 mg

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik neem aan dat je vader meerdere medische problemen heeft waarvoor deze medicatie is voorgeschreven. Het zijn er veel, maar ik ga er toch vanuit dat ze nodig zijn. Uit het patiëntendossier van je vader zal waarschijnlijk blijken dat de behandelingen nodig zijn. Zonder ook maar iets van je vader te weten of info uit het dossier te hebben zal daar niemand iets over kunnen zeggen.

Met de klachten die je vader nu heeft zou ik in ieder geval de internist raadplegen tenzij deze hier natuurlijk al van af weet.

Reageren
Reageer op: HULP GEVRAAGD BIJ MEDICIJNEN VAN MIJN VADER !!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.