Zoeken Vraag het forum

pijn op de borst bij hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik heb al 5 maanden een drukkend gevoel op de borst bij mijn hart, meerdere keren per dag en na een paar minuten ebt het weer weg. mijn huisarts heeft mijn bloeddruk opgenomen en die was in orde. ik had een ijzertekort en neem nu tabletten. hij wilde het liever even aankijken,
    want hij zag geen reden voor een hartprobleem of iets abnormaals. ik eet vegetarisch en weeg 55kg op 1,69m. ik heb niet bewust last van stressveroorzakende situaties en vraag me af of ik me nu dingen inbeeld of dat er iets aan de hand is wat ik over het hoofd zie, want ik kan het drukgevoel niet plaatsen. mijn conditie is goed en mijn hartslag is binnen de gezonde marges, maar ik voel een paar keer per dag een druk rond mijn hart, ik voel het dan harder kloppen dan normaal en alsof het samengeperst wordt. wie herkent dit en weet wat de oorzaak kan zijn ?
    is het slim om een second opinion te vragen ? alvast dank voor je reactie !

7 reacties
    Reageren
    Tandor1

Beste Anoniem,

Hoe oud ben je?
    Gebruik je medicijnen?
    Heb je ook andere klachten?

Reageren
    Anoniem

hallo tandor,

dank je voor je reactie. ik ben 32 (vrouw) en nee, ik heb verder geen klachten en gebruik geen medicijnen, behalve nu tijdelijk ijzertabletjes sinds 2 weken.

groeten

Reageren
    Tandor1

Het is mogelijk dat je maag de problemen veroorzaakt.
    Kun je wellicht een link leggen tussen het nuttigen van voedsel cq. drank en de klachten?

Reageren
    Anoniem

hm niet echt direct, hoewel ik wel een keer last had van constipatie en ik toen meer druk dan anders voelde, maar dat is niet steeds het geval…

Reageren
    Tandor1

Misschien goed om met de aanhoudende klachten terug te gaan naar de huisarts voor nader onderzoek.

Reageren
    Anoniem

dank je wel voor de tip tandor ! 17 oktober moet ik weer bloed laten prikken ivm ijzer en naar aanleiding hiervan ga ik weer bij hem langs of adviseer je me om eerder te gaan ? ik heb er niet continu last van, maar ik vind het gewoon vreemd en kan het niet plaatsen. Heel zelden is de druk zo hevig dat ik het eng vind, maar toch ebt dat snel weg en ik denk ook niet dat er iets ernstigs is, maar ik wil gewoon graag wat meer duidelijkheid. Misschien zijn mijn klachten ook te vaag voor een duidelijke diagnose of maak ik me onbewust toch zorgen over iets (ben werkzoekende en heb bijna geen reserves meer, maar dat was in mei nog niet aan de hand en toen had ik het ook, of iets anders) en veroorzaakt dat de druk. toch bedankt voor het meedenken over een mogelijke oorzaak…

Reageren
    Tandor1

Spanningen kunnen de klachten verergeren.

Je zou intussen eens wat maagzout kunnen proberen of een rennie bijvoorbeeld. Gewoon om te kijken of de klachten dan afnemen.

Reageren
Reageer op: pijn op de borst bij hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.