- Karin9 mei 2013 om 19:30
Ik heb nu al 2 maand (misschien wel langer) last van mijn rechterzij.
Het is niet dat ik het altijd voel, alleen als ik er een beetje druk op uit oefen.
Het is altijd een plek tussen mijn ribben en mijn heup in.
Ik ben al naar de dokter geweest voor pijn steken in die zone en dat is nu meestal over. Soms heb ik het nog wel.
Ik heb een half jaar geleden een nacht lang helemaal verkrampt van de pijn op bed gelegen, heb hier ook niemand voor gewekt op dat moment, aangezien je er dan toch niets aan kan doen.Ik voel gewoon dat het niet helemaal goed zit, maar mijn dokter wil mij niet geloven. En ik durf er ook niet meer heen, aangezien hij duidelijk laat merken dat hij mij vind aanstellen.
Weet iemand misschien wat ik hiermee moet, of is het waarschijnlijk niets?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 mei 2013 om 19:25Beste Karin,
Reageren
Zou je kunnen omschrijven hoe de pijn aanvoelt?
Als ze er is, is ze er dan constant of komt en gaat ze met vlagen?
Hoe ziet je urine eruit?John (moderator)
10 mei 2013 om 19:34Karin,
Reageren
Ik heb nog wat vragen vergeten.
Heb je een aantal maanden geleden een blaasontsteking gehad?
Heb je pijn tijdens het plassen?
Als je op je rechterzij gaat liggen worden de klachten dan erger?Karin11 mei 2013 om 01:20Ik heb een aantal maanden geleden een blaasontsteking gehad en dat is met succces behandelt.
Reageren
Ik heb geen pijn tijdens het plassen, geen bloed, helemaal geen verandering in de urine gehad.
Het is een vaste plek en doet alleen pijn als ik er duw, als ik er duw voelt het als een soort stekende pijn.
Ik heb soms dat ik steken heb in mijn zij, als ik er dan op mijn zij ga liggen word het pijnlijkerJohn (moderator)
11 mei 2013 om 09:08Beste Karin,
Het zou een niersteen kunnen zijn.
Ik denk dat het toch goed is om terug te gaan naar de huisarts en een verwijzing te vragen.
Voor de pijnaanvallen kun je het volgende doen:Neem keukenazijn naturel, en verwarm die.
Dompel hierin een theedoek en wring die uit.
Alles zo warm mogelijk. Kijk uit dat je handen niet brandt.
Leg de theedoek op je rug waar de pijn zit. Laat hem zolang liggen totdat hij is afgekoeld. Doch max. 20 minuten Dit mag 2 x achter elkaar herhaald worden en dat 2 x per dag.Nierstenen veroorzaken kolieken. De azijn stopt die.
ReagerenJos Willemse21 augustus 2013 om 11:02Als ik ga fietsen komt er na verloop van een half uur,pijn tussen mijn ribben aan de rechterkant.
Reageren
ben ook naar de fysio therapeut geweest maar dat heeft ook niet geholpen.
Wat kan dit zijn ?John (moderator)
21 augustus 2013 om 18:23Het zou door de houding op de fiets kunnen komen.
Reageren
Wat heb je voor een fiets? niet het merk maar type. Mountainbike, Citybike, Racefiets enz.Anoniem18 juni 2014 om 11:22Ik heb precies hetzelfde, vage pijn dichtbij de ribben, rechterzij, als fysio erop duwt en los laat voel ik de pijn. Soms komt het ook zo opzetten maar voornamelijke met alcohol drinken. Veel blaasonstekkingen gehad geen nierstenen, nu bij fysio helpt niet veel denkt aan zwevende rib, maar omdat het 9 van 10x komt met alcohol drinken toch onderzoek naar lever. Andere onderzoeken heb ik al gehad, scan buik en maag, nieren kwam niks uit.
ReagerenAnoniem5 september 2014 om 16:16Ik heb het zelfde
Reageren
Weet je al meerjan23 januari 2017 om 13:57heb zelfde pijn, echo laten maken niets te zien, bloed onderzoek,bleek onvoldoende darm enzymen aan te maken.medicijn gehad nu proberen.
Reageren