Zoeken Vraag het forum

Rugpijn met uitstraling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • runiq

Hallo,

Ik heb het afgelopen anderhalf jaar de volgende problemen met mijn rug:

1 jaar en 6 maanden geleden – moeite met staan. Telkens van ene been op andere been leunen. Gekruist staan. Knieën knikken naar voren. Lichte irritatie na lang staan

1 jaar 3 maanden tot 1 jaar en 6 maanden geleden – Meer moeite met staan. Moeite met evenwicht houden bijvoorbeeld bij het staan in een bus. Pijn in benen en heupen na lang staan. Af en toe lichte rugpijn.

1 jaar -> 1 jaar en 3 maand geleden – Steunzolen aangevraagd met bijna geen resultaat na weken erop lopen. Fysio, Podotherapie en triggerpoint met kortdurend resultaat. Ik draag nu nog steunzolen maar ze helpen niet.
    ik sta nog vrij plat. Pijn in voeten, kuiten, heupen en benen. Pijn in rug en verstijving in nek. Af en toe moeite met ademhaling vooral bij fitness.

6 maand -> 1 jaar geleden – Pijn in rug word erger. Veel pijn in voeten en na lang staan ook in benen en heupen. Vaak moeite met adem halen bij sporten

4 maand -> 6 maand – moeite met lang zitten en lang staan. Moeite met ademhalen bij sporten en na een uitgebreide maaltijd. opgeblazen gevoel

3 maand -> 4 maand – Gevoel dat ik moet gaan liggen na 10 minuten zitten aan de eettafel. Na 5 minuten pijn in voeten benen en heupen bij staan. Gevoel dat mijn voeten helemaal plat aan de grond staan. opgeblazen gevoel.

nu -> Al het voorgaande en daarbovenop constante rugpijn die de ene keer erger is dan de andere keer.

Het klinkt als een slecht excuus maar door mijn drukke leven heb ik er veel te weinig aan gedaan. Ik weet eigenlijk niet wat ik er aan moet doen.
    Misschien weet iemand dat hier.

Dank,

1 reactie
    Reageren
    kitty

Ik heb zelf een hele poos erg last gehad van heupen, knieen en rug. Steunzolen maakte het er niet beter op integendeel. Toevallig werd ik gewezen op een manuel therapeut en kijk: mijn klachten zijn weg! Ze heeft geconstateerd dat mijn knieklachten kwamen door overbelasting, dat mijn voeten naar binnen stonden en dat daardoor mij hele houding verkeerd was. Na een aantal behandelingen waarbij de stand van mijn voeten werd gecorrigeerd heb ik helemaal geen last meer. Misschien ook iets voor jou?

Reageren
Reageer op: Rugpijn met uitstraling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.