- M5 juli 2012 om 11:30
Inmiddels bijna twee weken geleden heb ik een aanrijding met de scooter gehad. Een auto raakte me van rechts en ik viel met een flinke klap naar links op de grond. Ik ving mezelf op met mijn handen en linkerzij. Op het eerste gezicht leek er niks aan de hand: scooter was gedeukt maar ik had zelf gelukkig alleen een grote blauwe plek op mijn heup en veel spierpijn de paar dagen erna. Ook wat last van mijn linkerpols, maar deze was niet dik dus verder niet meer naar gekeken.
Maar nu bijna twee weken later heb ik nog steeds last van mijn pols. Hij is nooit dik en blauw geweest maar ik kan er niet goed op leunen. Dan doet het echt zeer en het blijft daarna ook nog even stijf en wat pijnlijk. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik in bed stap en op mijn pols leun of als ik opsta uit een stoel of iets dergelijks. Het is niet echt scherpe pijn, het voelt meer alsof het overbelast is. Ook met een bepaalde beweging met mijn hand voelt mijn pols zo. Verder doet het geen pijn, ik kan gewoon dingen tillen, fietsen, typen, etc. Het is echt dat leunen en een bepaalde buiging maken met mijn pols. Het zit ook op een plek, niet in mijn hele pols: in het verlengde van mijn duim op de plek waar het kogelgewricht van mijn pols begint, dat is de kern en eromheen zit de pijn ook maar ik kan niet goed aangeven waar het nou precies zit. Dit plaatje geeft het ongeveer aan (bij het pijltje): http://www.flickr.com/photos/tiekenei/71786731/in/faves-40694690@N00/.
Is dit gewoon een soort overbelasting en moet het vanzelf overgaan, of moet ik hiermee toch even naar de huisarts?