Hallo,
Sinds een kleine 2 weken heb ik telkens krampen in mijn buik. Eerst zat het links, nu rechts. Het is niet hevig, maar soms komt er een steek doorheen of zeurt het.
Ik denk niet dat het mijn blindedarm is, aangezien 't geen heftige pijn is.
Groetjes!
heb je dit vaker gehad? krijg je daarna ontlasting?
hoe is de ontlasting? hoe oud ben je?
groetjes, Brenda
Jammer dat je geen reactie geeft op de vraag van Brenda. Jouw problemen lijken inderdaad te wijzen op een probleempje met de darmen, zoals bijvoorbeeld een verstopping.
Hier dezelfde klachten. Eerst zat het links en toen mn onderbuik en nu zit de pijn meer rechts. De dokter voelde heel veel lucht in mn buik dus dacht aan buikgriepje ofzo. De pijn ging daarna voornamelijk naar mn rechterlies en bij plassen voel ik nu pijn rond mijn rechterheup...
Zo vaag. En lucht in mijn darmen en ontlasting dat naar beneden komt geeft echt krampen. Ik voel het dan gewoon komen. Ontlasten zelf doet geen pijn. Ontlasting is vaker en minder hard dan anders.
Iemand enig idee?
Als de dokters niets kunnen vinden, dan passen jouw klachten en symptomen goed bij het prikkelbare darm syndroom. gelukkig kan je daar zelf heel veel aan doen. Als je dat trouwens niet doet, kunnen de klachten gewoon blijven voortsbestaan dus eigenlijk ben je wel gedwongen de leefregels en adviezen bij het prikkelbare darm syndroom op te volgen als het ook echt PDS is.
En is dat vast te stellen als dat zo is? En wat kan ik daar dan zelf aan doen? Ik heb ook klachten van erg vaak ongesteld zijn. Ben nu helemaal onderzocht bij de gynaecoloog. Krijg 16 mei uitslagen...
[i]De diagnose PDS wordt door een arts gesteld en wordt meestal verkregen door uitsluiting van ziekten met een gelijkaardig klachtenpatroon, zoals een gastro-intestinale tumor, de ziekte van Crohn, colitis ulcerosa, endometriose en andere aandoeningen.
Prikkelbaredarmsyndroom (PDS), vroeger ook wel spastische darm of spastisch colon genoemd, is een chronische darmstoornis, waarbij de beweeglijkheid (peristaltiek) van het darmstelsel chronisch is verstoord. Onder normale omstandigheden zorgen de darmen ervoor dat het voedsel gekneed en getransporteerd wordt. Bij PDS gaan de bewegingen van de darm te snel of te langzaam. Dit gaat gepaard met buikklachten gecombineerd met een afwijkende stoelgang. De klachten nemen soms af bij defecatie of veranderen wanneer de ontlasting verandert. PDS kan van grote invloed zijn op uw leven. PDS-patiënten ervaren vaak onbegrip en maatschappelijke problemen. Voor PDS kunnen geen specifieke oorzaken gevonden worden. Sommigen spreken daarom liever van onverklaarde buikklachten.[/i]