Zoeken Vraag het forum

Nog steeds blauwzwarte enkel 7 maanden na ongeluk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Linda

Hoi,ik heb begin mei een zeer ernstig ongeluk met mijn scooter gehad,waardoor ik met mijn rechter been over de straat heb gegleden met de scooter erop en van enkel tot aan de knie zo’n beetje alles zwaargekneusd en nog net niet gescheurd is geweest.het herstel hiervan is na 2 weken verband zelfs omgezet naar gips,omdat het niet wilde helen,alles was zwart en het heeft 2 maanden geduurd voor ik weer kon lopen.
    inmiddels kan ik dat wel,maar merk de laatste tijd vooral ‘savonds dat mn enkel weer helemaal beurs zwart uitslaat en weer pijnlijk is,ook het litteken op mn knie brandt vurig en dit alles is,vooral na douchen heel duidelijk zichtbaar.Is dit wel normaal?heb al eerder behoorlijke kneuzingen gehad maar vraag me af of hiermee naar de huisarts gaan zin heeft,

iemand hier ervaring mee?

groetjes Linda

2 reacties
    Reageren
    Clerx

Ik vind de symptomen dermate opvallend en dermate onduidelijk dat ik het verstandig acht dit door de huisarts te laten beoordelen. Ik zou ook willen weten of je last hebt van pijn, roodheid (ontsteking), bewegingsbeperking, of uitval van spieren en zenuwen.
    Overweeg, en informeer jezelf, voor het huisartsbezoek, over posttraumatische dystrofie.

Reageren
    Anoniem

Posttraumatische dystrofie (PD) is een complicatie die na een letsel of een operatie aan een ledemaat, arm of been, ontstaat. De ernst ervan staat los van de ernst van het letsel. Zo kan een klein letsel, bijvoorbeeld een kneuzing van de hand, een ernstige vorm van PD geven. Een zwaar letsel, zoals een gecompliceerde enkelbreuk, kan in lichte mate PD tot gevolg hebben.

De symptomen van posttraumatische dystrofie zijn 4 of 5 van de volgende symptomen: onverklaarbare diffuse pijn, veelal brandende pijn en in een gebied groter dan het oorsponkelijk letsel; verschil in huidskleur (rood of blauw); diffuus oedeem, zwelling; verschil in huidtemperatuur (warmer of kouder dan het andere ledemaat); actieve bewegingsbeperking o.a. door pijn en stijfheid; het ontstaan of verergeren van symptomen na inspanning; symptomen in een gebied aanwezig groter dan het gebied van het eerste letsel of operatie, en in ieder geval in het gebied distaal van het eerste letsel.

Bron: Posttraumatische Dystrofie, Nederlandse Vereniging van Posttraumatische Dystrofie Patiënten
    http://pdver.atcomputing.nl/index.html

Reageren
Reageer op: Nog steeds blauwzwarte enkel 7 maanden na ongeluk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.