- colinda198825 oktober 2010 om 05:39
hallo allemaal.
ik wou vragen of een van jullie misschien weet wat de oorzaak zou kunnen van mijn probleem.
ik heb vaak last van een afgekneld gevoel in mijn bovenbenen. vooral rond de tijd als ik ongesteld moet worden. het is een heel vervelend gevoel en kan dan ook niet te lang zitten van de pijn.
ook als ik in bed lig moet ik telkens anders gaan liggen omdat steeds dat afgeknelde gevoel terug komt.alvast bedankt.
groetjes Colinda
5 reactiesReagerenFraukje28 oktober 2010 om 21:26Een kramp gevoel in de benen tijdens de menstruatie heeft verschillende mogelijke oorzaken. De eerste mogelijkheid is uitdroging of een gebrek aan belangrijke bouwstoffen. Een volgende mogelijkheid is een gemeenschappelijke zenuw van de baarmoeder en de bovenbenen. Daarnaast kan endometriose de klachten veroorzaken. Tenslotte is dysmenorroe een bekende oorzaak van een moeilijke menstruatie, met kramp symptomen.
Reagerenmai6 januari 2011 om 17:13Zojuist las ik het bericht over afgeknelde benen. Ook ik heb hier op af last van de afgelopen jaren. Ik word er helemaal gek van, omdat het zo`n zeer doet. Zelfs mijn knieholte is af en toe wat opgezet. Ik rek en strek om het vervelende gevoel iets te kunnen verlichten, maar daarmee verdwijnt het niet. Volgens de fysio heeft het met houding en rug te maken. Toch maak ik me soms zorgen, omdat het echt een afknellend, zeurend gevoe is. Dit heb ik overigens niet perse tijdens mijn ongesteld moet worden.
Kan iemand mij vertellen hoe ik van dat vervelende gevoel kan afkomen? De fysio hielp alleen voor korte tijd.
Alvast bedankt! Groetjes en sterkte allemaal!
ReagerenDé6 januari 2011 om 23:12Wat is bij jou de oorzaak? Welke diagnose heeft de dokter gesteld? Wat is er precies aan de hand? Pas als je dat weet kan er gericht worden behandeld namelijk.
ReagerenMerel14 november 2012 om 21:48Al lange tijd heb ik een drukkend gevoel in mijn linkeronderbuik richting mijn lies. Sinds een week ongeveer heb ik een afgekneld gevoel in mijn linkerbovenbeen. Het voelt alsof het drukkende gevoel bij mijn onderbuik zorgt voor detinteling in mijn bovembeen. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
ReagerenLiz16 januari 2013 om 14:36Ik heb hier ook last van heb er jaren mee gelopen en bleek uiteindelijk een hernia te hebben die op de been zenuw duwt. Even langs een pijnkliniek zou ik zeggen! Succes
Reageren