Zoeken Vraag het forum

Pijn tussen ribben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marcella

Ik heb nu al sinds een week pijn tussen mijn ribben ( in het midden).
    Het begon met een pijn en steken rechts onder in mijn buik/zij, net onder de ribben.
    Daarna straalde het iets naar boven uit en nu zit het weer tussen mijn ribben(bij je borstkas).

De pijn is contstant aanwezig, een soort steken. Ook als ik gewoon op mijn werk op mijn stoel achter het bureau zit.

De dokter zei dat het een spiertje was en moet vanzelf overgaan.

Maar het rare is dat de pijn steeds van plek wisselt en contstant aanwezig is.
    Alleen als ik slaap hebik er geen last van.
    Span ik me meer in, beweging dan wordt het weer meer.

Iemand een idee?

7 reacties
    Reageren
    Eva

Als de pijn zich verplaatst dan is het geen enkel spiertje. Het zouden wel verschillende spiertjes kunnen zijn.

De symptomen zouden kunnen passen bij hyperventilatie als gevolg van stress. Zou dat kunnen? Gelukkig is hyperventilatie ook onschuldig, net zoals de diagnose van de huisarts.

Welke prognose heeft de huisarts gegeven? Zouden de klachten vanzelf over gaan? Zijn er nog aanvullende adviezen gegeven? Ik ben benieuwd of de huisarts naar de longen heeft geluisterd en of er iets is gezegd over de wijze van ademhalen.

Reageren
    Marcella

Hoi Eva,

de dokter zeidat het een spier was en vanzelf moet overgaan.
    Heb er nu al 9 dagen last van en heb het idee dat het erger wordt.
    Bloeddruk en polsslag was goed, hij heeft aan mijn buik geluisterd, maar niet de longen.

Gr,
    Marcella

Reageren
    Anoniem

Wacht het even af. De huisarts lijkt niets zorgelijks gevonden te hebben en meent dat het vanzelf overgaat. Mocht het veel erger worden of over twee of drie weken nog niet over zijn, ga dan even terug naar de huisarts. Het lijkt in ieder geval niet erg zorgelijk te zijn.

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Ik heb sinds ongeveer een maand pijn onder m’n rechter borst bij mijn ribben. Vooral na inspanning en tijdens diep inademen of lachen voel ik hevige steken. Ook als ik zware spullen draag heb ik er last van (bv. m’n schooltas met veel boeken). Als ik op de plek duw doet het ook erg veel pijn. Ik heb een korte tijd voordat de pijn begon bij gym een verkeerde beweging gemaakt met handstand en misschien kan dit dus een reden zijn. Ik ben 16 en heb er nog niet eerder last van gehad. Ik lees op veel fora dat mensen het hebben over heel veel hoesten en daarna pas die pijn te hebben gekregen maar dat heb ik ook niet gehad. Heeft iemand misschien hetzelfde of een idee wat het kan zijn? Of moet ik er naar laten kijken door een huisarts?

Groetjes

Reageren
    lies

Ik heb van precies hetzelfde last, weet je inmiddels al wat het was??

Reageren
    Annoniemx

haii, ik heb hetzelfde en ben 15 maar weet ook niet zo goed wat ik moet doen want heb wel veel last er van.

Reageren
    John (moderator)

Ga dan eens met de klachten naar de huisarts.

Reageren
Reageer op: Pijn tussen ribben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.