Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke opgezette wang door kaakklemmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Birdy

Vanwege een stressvolle periode heb ik helaas een oude gewoonte van kaakklemmen opgepakt. Ik vind het heel moeilijk om het niet te doen. Het gevolg is dat ik aan 1 kant een heel erg opgezette warme, rode wang heb.
    Ik koel deze met coolpacks. Gaat de zwelling van zelf over of moet ik hiervoor naar de tandarts?
    Ik heb een afspraak staan bij de kaakfysio.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Aan die opgezette wang kan de tandarts waarschijnlijk ook niets doen. Tenzij er aan de binnenkant een ontstreking zou zitten

Reageren
    Birdy

Dank voor je snelle antwoord. De pijn is echt pas gekomen na het klemmen dus ik denk niet dat er een ontsteking zit. Ik las alleen op internet dat een opgezwollen wang gevaarlijk kan zijn. Maar ik kan gewoon afwachten? En uiteraard stoppen met klemmen.

Reageren
    John (moderator)

Blijf een beetje koelen en bespreek het met de kaakfysio

Reageren
    Birdy

Dat ga ik doen! Dank je en een prettige avond

Reageren
Reageer op: Pijnlijke opgezette wang door kaakklemmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.