- Syl7 november 2021 om 09:23
Hallo,
Ik ben een vrouw van 45, rook niet, drink niet,leef gezond en sta niet onder stress of thuisproblemen,….
Ik ben al enige tijd ziek. Het begon met nachtzweten, een cmv virus en daarna neuropathie. Ik voel altijd een zeurende pijn aan men armen en benen en ziekig gevoel.
Ik ben kortademig geworden het laatste jaar en krijg hiervoor een pompje.
Dat lijkt me niet veel te helpen, ook in de nacht kom ik soms onwel van een bepaalde druk op men borstkas.
Uit mijn bloed kwam een positieve anti pl12 en een hogere CK.
Wie weet wat dat kan betekenen aub?
Alvast bedankt 🙏4 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 november 2021 om 14:53Moeilijk om die vraag te beantwoorden. Zijn er aan de hand van de bloedresultaten geen andere onderzoeken gedaan of moeten nog gedaan worden?
ReagerenSylvia7 november 2021 om 18:48Neen, niks gedaan, de arts stuurde mij deze resultaten op en zei je bloedwaarden zijn prima.
Reageren
Vandaar mijn vraag want een verhoging is toch een teken van iets?
Ik heb wel veel neurologische klachten, linker been en arm zijn zwak en mijn wijsvinger staat stijf en heb aanrakingspijn.
Men zicht is ook soms wazig en heel vermoeid.
Gaat dit richting spierziektes?John (moderator)
7 november 2021 om 18:58Het is niet onmogelijk. Ik denk ook dat er verder onderzoek gedaan moet worden.
Reageren
Onderstaande zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maar daarmee niet gezegd dat het dan ook zo is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/AntisynthetasesyndroomSyl8 november 2021 om 01:52Bedankt Tandor, ik ga het vandaag bespreken met de arts, ik herken bijna alles hierin helaas.
Reageren
Grtjs
Sylvia