- Diederik5 december 2017 om 10:20
Ik ben een jongeman van 21 jaar. Nooit gerookt, nooit overmatig alcohol gedronken, maar houdt wel van een goede ongezonde kapsalon of cafetariahap. Desondanks heb ik een perfect BMI. Ik kan mij een periode herinneren dat ik beduidend oververmoeid ben geweest, maar dit heeft nooit het label Pfeiffer opgeplakt gekregen. Ik ben sportief en ook behoorlijk compertatief . Ik hou er niet van om als tweede te eindigen en dat werkt zich behoorlijk ver door in mijn leven. Nu heb ik geregeld aanvallen van een adembenemende drukkende pijn op mijn linkerborst, die overgaat in een dove tintelimg die doortrekt naar m’n bovenarm. Deze komt vaak voor nadat ik hard aan het werk ben en een goed aantal esspressos achter mijn kiezen heb, waarvan 1-2 kopjes niet cafeïne vrij zijn. Ook komt het merkbaar voor als ik relatief licht ontbeten heb, of slecht geslapen hebt. Ik maak mij enigszins ongerust omdat de hart en vaatziekten best vertegenwoordigd zijn binnen onze familie. Daarbij zitten problemen met de schildklier ook in onze familie.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze klachten, en wellicht mensen die weten wat het zou kunnen zijn?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
5 december 2017 om 10:53De klachten zouden door de maag veroorzaakt kunnen worden. Drink wat minder espresso’s, en doe ook eend de test op;
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/