- Raffaella5 november 2017 om 18:46
Ik ben binnenste buiten gekeerd qua onderzoeken en alles was goed! Na mijn operatie in december 2016 (galblaas operatie) kamp ik met buikpijn op 1 plaats in mijn bovenbuik het zit ook vlak naast een litteken het varieert van brandend stekend drukkend en tintelend soms voel ik het ook in mw rug en soms heb ik aanvallen van onhoudbare pijn! Nu kwam mijn dokter met het syndroom van acnes maar op een test daarvan reageerde ik bij sommige dingen niet wat met mensen met acnes wel is dus hij zei 50% kans op acnes en 50% kans op verklevingwn nu heb ik ook een verdovende injectie gekregen op die plek dat heeft niets geholpen. Kunnen verklevingwn zoveel pijn veroorzaken?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 november 2017 om 18:48Dat zou zeker kunnen.
ReagerenRaffaella5 november 2017 om 19:43En kan dat ook nog minder worden zonder iets te laten doen? Heb gelezen dat alleen een operatie kan baten maar daar komen natuurlijk weer nieuwe verklevingwn voor in de plaats dus dat zie ik echt niet zitten.
ReagerenJohn (moderator)
5 november 2017 om 22:52In de regel is een operatie vaak de enige oplossing. Het is niet per definitie zo, dat er dan ook weer verklevingen ontstaan.
ReagerenCatootje6 november 2017 om 22:18Bij verklevingen in het algemeen schijnt osteopathie wat te kunnen betekenen. Soms kan een operatie nodig zijn maar ook altijd goed om wat te doen aan oorzaken, zoals voeding en tekorten aan voedingsstoffen. Weet niet of dat bij je huidige klachten een rol kan spelen.
ReagerenKoos15 juni 2022 om 11:17Verklevingen kunnen inderdaad erg pijnlijk zijn. Om er achter te komen, heeft men in het Radbout ziekenhuis in nijmegen een scan die verklevingen in beeld kunnen brengen. Dr. ten Broek houd zich daar mee bezig. Michien even googlen?
ReagerenJulia12 april 2026 om 06:37Heb in 2 jaar 6 keer in ziekenhuis gelegen vanwege streng ileus veroorzaakt door verklevingen. 2 maal laparotomie hoe kan ik voorkomen dat ik opnieuw er last van krijg?
Reageren