- cees8 februari 2017 om 18:05
hallo,
afgelopen mei ben ik begonnen met buikspieroefeningen die ik om de dag voortzetten. na een paar maanden voelde ik tijdens een oefening een stekende pijn in m’n onderbuik maar toch nog een tijd lang doorgegaan. uiteindelijk belandde ik bij de dokter, echo onderbuik gemaakt, tijdens de echo vroeg men of ik een auto-ongeluk had gehad omdat er rondom m’n schaambeen verdikkingen zaten, dus legde ik situatie uit en 1 plus 1 leek 2. enkele weken later kreeg ik echter veel pijn in andere delen van m’n lichaam met name uiteinden heup en buikspier link die verticaal loopt richting maag met enorme moeheid erbij. dit duurt al een half jaar. ben bij de reumatoloog geweest, zij dacht aan rugreuma, maar bleek het niet te zijn. m’n bloed is prima verder. ze daxht evt aan fibromyalgie terwijl de fysio denkt aan dat m’n aanhechtingspijn getriggerd is. wie kan mij de goede richting wijzen of heeft soortgelijke ervaring?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 februari 2017 om 20:44Ik denk dat de fysio het dichtst bij zit…Je hebt waarschijnlijk een aantal aanhechtingen beschadigd
Reagerencees9 februari 2017 om 09:20hallo tandor
dit zou mij het meest logische zijn alleen snap ik niet dat ik op andere plekken in m’n lichaam erge last heb van m’n pezen /aanhechting spier, zoals nek, borstbeen naar oksel, tussen vingerkootjes knie en enkel… kan dit spontaan triggeren? ben ook ontzettend moe als ik er last van hebben.. hoor verhalen om me heen zoals lyme en dan dat fibromyalgie…
ReagerenJohn (moderator)
9 februari 2017 om 10:50Lyme en fibromyalgie zijn niet erg voor de hand liggend. Je schrijft namelijk:
na een paar maanden voelde ik tijdens een oefening een stekende pijn in m’n onderbuik maar toch nog een tijd lang doorgegaan Het lichaam had al waarschuwingssignalen gegeven die je genegeerd hebt. Daarnaast span je ook nogal wat andere spieren aan bij buikspieroefeningen. Bovenbeen, lies, heup, schouder en nek- en borstspieren.
Reagerencees9 februari 2017 om 11:26Ja dat is zo, ben nog 1 a 2 maanden doorgegaan daarna. de scan wees ook uit dat het om het schaambeen verdikt was alleen hebben ze niet mijn heup meegenomen. heb nu een half jaar niet gesport en t vreet toch energie dagelijks. zou toch wel eens minder mogen worden… maandag naar de neuroloog, wellicht zijn er zenuwen beschadigd? bedankt tot zo ver voor je antwoorden
ReagerenJohn (moderator)
9 februari 2017 om 12:17Ik denk niet dat er meteen zenuwen beschadigd zijn, maar het zijn wel allemaal spieren die je continue bij alle bewegingen gebruikt…dus herstel verloopt dan langzaam
Reageren