Zoeken Vraag het forum

aanhechtingspijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • cees

hallo,
    afgelopen mei ben ik begonnen met buikspieroefeningen die ik om de dag voortzetten. na een paar maanden voelde ik tijdens een oefening een stekende pijn in m’n onderbuik maar toch nog een tijd lang doorgegaan. uiteindelijk belandde ik bij de dokter, echo onderbuik gemaakt, tijdens de echo vroeg men of ik een auto-ongeluk had gehad omdat er rondom m’n schaambeen verdikkingen zaten, dus legde ik situatie uit en 1 plus 1 leek 2. enkele weken later kreeg ik echter veel pijn in andere delen van m’n lichaam met name uiteinden heup en buikspier link die verticaal loopt richting maag met enorme moeheid erbij. dit duurt al een half jaar. ben bij de reumatoloog geweest, zij dacht aan rugreuma, maar bleek het niet te zijn. m’n bloed is prima verder. ze daxht evt aan fibromyalgie terwijl de fysio denkt aan dat m’n aanhechtingspijn getriggerd is. wie kan mij de goede richting wijzen of heeft soortgelijke ervaring?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat de fysio het dichtst bij zit…Je hebt waarschijnlijk een aantal aanhechtingen beschadigd

Reageren
    cees

hallo tandor

dit zou mij het meest logische zijn alleen snap ik niet dat ik op andere plekken in m’n lichaam erge last heb van m’n pezen /aanhechting spier, zoals nek, borstbeen naar oksel, tussen vingerkootjes knie en enkel… kan dit spontaan triggeren?  ben ook ontzettend moe als ik er last van hebben.. hoor verhalen om me heen zoals lyme en dan dat fibromyalgie…

Reageren
    John (moderator)

Lyme en fibromyalgie zijn niet erg voor de hand liggend. Je schrijft namelijk:

na een paar maanden voelde ik tijdens een oefening een stekende pijn in m’n onderbuik maar toch nog een tijd lang doorgegaan  Het lichaam had al waarschuwingssignalen gegeven die je genegeerd hebt. Daarnaast span je ook nogal wat andere spieren aan bij buikspieroefeningen. Bovenbeen, lies, heup, schouder en nek- en borstspieren.

Reageren
    cees

Ja dat is zo, ben nog 1 a 2 maanden doorgegaan daarna. de scan wees ook uit dat het om het schaambeen verdikt was alleen hebben ze niet mijn heup meegenomen. heb nu een half jaar niet gesport en t vreet toch energie dagelijks. zou toch wel eens minder mogen worden… maandag naar de neuroloog, wellicht zijn er zenuwen beschadigd?  bedankt tot zo ver voor je antwoorden

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat er meteen zenuwen beschadigd zijn, maar het zijn wel allemaal spieren die je continue bij alle bewegingen gebruikt…dus herstel verloopt dan langzaam

Reageren
Reageer op: aanhechtingspijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.