Home / Erectieproblemen / prostaat kanker
een vraag aan tandor,ik heb gehoord als je vanaf je puberteit regelmatig masturbeer (zeg2a 3x per week met zaadlozing )later veel minder kans heb op prostaat kanker.is dit en broodje aap verhaal of is dit waar.ik ben zelf ook geopereerd aan een agressieve vorm van prostaat kanker als er reacties op komen ga ik er uitvoerig op in gaan.
kees.
De relatie tussen masturbatie en prostaatkanker is wat wazig. Algemeen wordt aangenomen dat masturbatie goed is ter voorkoming van prostaatkanker. Een studie in The Journal of the American Medical Association pretendeert aan te tonen dat er geen oorzakelijk verband zou bestaan tussen masturberen en prostaatkanker. Vooral bij oudere mannen zou masturberen eerder gezond dan nadelig zijn. Regelmatig masturberen in de 20-er en 30-er jaren zou (met de nadruk op ‘zou’) wel prostaatkanker in de hand kunnen werken.
Maar zoals je ziet: Men is het er niet over eens. Er zijn in ieder geval genoeg mannen met prostaatkanker die wel regelmatig hebben gemasturbeerd maar ook mannen waar het juist andersom is.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!