Vraag: Nadat ik ben besneden is mijn penis in vergelijking met voor dat ik ben besneden in erectie ongeveer 2 cm korter geworden. Ook het frenulum is verwijderd. Het lijkt erop dat de schachthuid rond om, maar zeker van onder de eikel vanaf waar het frenulum bovenin vast zat, korter is geworden waardoor in erectie de gehele schachthuid maar vooral de huid van de balzak te strak komt te staan. Ik denk dat de penis hierdoor in groei wordt belemmerd. Ik heb lang voor ik ben besneden nauwkeurig en op steeds dezelfde wijze gemeten. Vóór de circumcisie was de lengte altijd 13,1 na de circumcisie 11,0 cm. Is hier door oefeningen nog wat aan te doen? Ik denk bijv. aan de huid te rekken o.i.d. Of hersteld e.e.a. zich nog?
Vast bedankt.
ik heb op mijn op 45jaar laten besnijden en mijn lul was toen 16cm lang.ook zijn er nog 3herbesijdenisen geweest zodat de eikel altijd ontbloot was.nu is hij 15cm lang maar dat komd denk ik door de leeftijd.(73 jaar).ik meet wel van het schaambeen tot het topje van de eikel als hij stijf is.(staat dan recht vooruit)maar met 15cm kan ik nog goed neuken en rukken.jij ook frits.?
Dank voor de reactie. Voor ik besneden werd heb ik een paar maal mijn penis in erectie opgemeten. Dit omdat ik had gelezen dat de arts hiernaar zou vragen om te weten wat er van de voorhuid verwijderd zou kunnen worden. Vandaar dat ik dus de juiste lengte goed wist en zodoende kon ik dus na de ingreep bekijken of de lengte gelijk was gebleven.Dat was dus niet zo! Jammer maar ik denk dat er nu niets meer aan te doen is. Of er moeten rek oefeningen of andere therapieën bestaan om alles weer op de oude lengte te krijgen maar die weet ik niet
Wat een onzin. Een penis die korter wordt van een besnijdenis... De penis lijkt korter omdat er minder bloed in de penis zit omdat je niet zo opgewonden bent als tijdens de vorige meting. Dat is wel logisch.
Zoals ik eerder schreef en of je dit nu onzin vind of niet, had ik de penis enkele malen voor de ingreep gemeten. Als je dus zou zeggen dat je de ene keer meer opgwonden bent dan de andere keer en daardoor verschil in lengte zou zitten geef ik je gelijk. Echter heb ik juist om die vergissing te voorkomen verschillende malen de lengte gemeten. Ik zal toch wel eenmaal goed opgewonden zijn geweest. Ik kan je zeggen dat dit meer als een keer is geweest. Ik vermoed dat er zoveel huid is weggehaald dat er een belemmering is om verder te groeien.
@Michiel
Helaas is dit geen onzin. Een hele goede vriend van mij is hetzelfde overkomen. Als jij goed besneden bent, gelukkig voor jou, maar het gaat ook wel eens niet goed, en dat is vaker dan vermeld wordt! Kennelijk schamen de mannen zich hier voor en worden ze afgewimpeld met "leer er maar mee leven, het is nou eenmaal gebeurd". Echt, dit is niet grappig. Mijn goede vriend heeft het er psychisch heel moeilijk mee gehad. Hier heb ik ook gepost, lees dat maar eens voordat je weer zo'n definitieve uitspraak doet! http://www.dokter.nl/forum/Penis-testikels/261139-Voorhuid-reconstructie.html
Bart
ben vier maanden terug ook besneden nu is mijn lul 3a4 cm kleiner geworden en lijkt het of ik twee eikels heb
wat kan men hier nog aan doen ????
Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Je zou dat met een uroloog moeten bespreken
Ik schaam mij voor bij het douche bij de jongens om mijn penis. hij is maar 7 cm in ben 13 jaar.
ga met dit probleem naar je huisarts
Ik wil me laten me laten besnijden...
Is het waar dat de pe is dan verkleint?
De mijne is nu namelijk 12.5 cm in erectie...
Ja bij Mij is hij ook 4 cm korter geworden na de besnijdenis.
van 19cm naar 15cm weet ook niet hoe dat kan?
Vreemde reakties.
Zeker als je bedenkt dat bij mij er wel 2cm BIJ lijkt te zijn gekomen?
Ik moet wel zeggen, de eerste dagen na de besnijdenis had ik ook zoiets van "oei, ze hebben er een stuk tussenuit gehaald!" Onzin natuurlijk.
Zal het misschien komen doordat de onderste onderbuik opgezwollen is geraakt door de operatie (bijv de injecties) en daardoor de penis wat in de zwellingen "begraven" is geweest?