Hoi
Ik heb een gekke vraag. Ik vind het persoonlijk niet fijn om een orgasme te hebben, laat staan aftrekken. Daarom doe ik dat ook niet meer.
Hier heb ik het eens met een vriend over gehad. Hij had de opmerking dat het wel slim is om het zo af en toe te doen. Puur om er voor te zorgen dat de systemen blijven lopen. En zo minder kans te hebben op aandoeningen of verstoppingen.
Een zoektocht op Google om dit te bevestigen of te ontkrachten leverde niets op. Artikelen spreken elkaar tegen.
Conclusie, uit angst hiervoor heb ik sinds jaren weer afgetrokken. Ik vond het echt niet fijn.
Vandaar dat ik hier de vraag stel. Is het echt zo slecht als ik het niet doe?
Volgens de uroloog zou het toch beter zijn om regelmatig een zaadlozing te hebben.
Waarom vindt je het niet fijn?
Allereerst bedankt voor uw reactie.
Ik vind het simpelweg geen fijn gevoel. Ook het aftrekken vind ik geen fijne handeling.
En, bij een regelmatige zaadlozing moet ik denken aan... 1x per maand?
1 x per maand is minimaal. Maar je moet natuurlijk ook geen dingen vaker doen als je daar geen goed gevoel bij hebt.
Op zich vind ik het wel vreemd. En zeker op jouw leeftijd. Zijn er problemen met je penis? Vernauwde voorhuid bijvoorbeeld? ( je hoeft geen antwoord te geven als je dat niet wilt of onprettig vindt)
Ik ben besneden. (geloofsovertuiging van mijn ouders) En er zijn niet persé hele gekke dingen mee aan de hand, hij is ook niet overdreven groot of klein. Het is gewoon niet iets wat ik graag doe.
Ok.