Home / Erectieproblemen / Na een besnijdenis?
Vandaag heb ik rond 11.00 uur de ingreep ondergaan bij een kliniek. Bij binnenkomst heeft de arts mij netjes uitgelegd wat ik kon verwachten en wat ze precies ging doen. Na de uitleg ben ik naar de behandelkamer gebracht, waar alles werd ontsmet met chloorhexidine. Dit brandde behoorlijk op de eikel en voorhuid.
Hierna kreeg ik de verdoving toegediend. Dit waren 4 tot 6 prikken die werden gezet rond de basis van de penis, op de posities 10 uur, 2 uur, 4 uur en 8 uur (als je het bekijkt op basis van een klok). De prikken brandden vooral, en bij de eerste 3 prikken voelde ik een korte maar scherpe pijn. Daarna is de arts begonnen met het verwijderen van de voorhuid, wat ik niet echt voelde. Vervolgens werd er met een apparaatje wat weggebrand, en dat voelde ik wel. Net als de prikken deed dit bij het bandje redelijk pijn – het brandde en was niet prettig, maar die pijn is tijdelijk. Hierna werd alles gehecht. Soms voelde ik een prikje, maar geen echte pijn. Na ongeveer 10 minuten was het klaar en werd door de verpleegkundige het geheel ingesmeerd met vaseline en ingepakt met verband. Daarna mocht ik me even omkleden en kon ik gaan.
Ik heb direct paracetamol ingenomen, nog in de operatiekamer, zodat de pijn draaglijk zou zijn als de verdoving zou uitwerken. Ook had ik vóór de ingreep een hoge dosis Oxazepam (50 mg) ingenomen omdat ik behoorlijk zenuwachtig was. De tabletten hebben mij persoonlijk goed geholpen. Daarnaast had ik een stressbal bij me, zodat ik ergens in kon knijpen als ik toch iets voelde.
Persoonlijk vond ik de ingreep best meevallen. Het zijn alleen de pijntjes die je kunt ervaren die het oncomfortabel kunnen maken. Dit is natuurlijk bij iedereen anders, maar laat je daar zeker niet door afschrikken.
Over het verdere verloop kan ik nu nog niet veel zeggen, daar kom ik op een later moment op terug. Bij vragen hoor ik het graag!
Ik heb nu helaas geen foto van het resultaat. Er zit verband omheen dat er pas na 30 uur af mag, zodat de wond eerst kan kalmeren. Als de zwelling dinsdag minder is, stuur ik je een foto!
Inmiddels aan het einde van dag 2. Net even gedoucht en alles goed ingesmeerd met vaseline. Het zag er rustig uit en was niet extreem gezwollen. Wel had ik aan de onderzijde één hechting die een beetje bloedde. Die heb ik voorzichtig gereinigd door te deppen met steriele gaasjes en fysiologisch zout. Er is nog wel een flinke zwelling, maar die zou de komende 5 dagen moeten afnemen.
Hieronder een foto van hoe het er nu uitziet.
Inmiddels dag 3. Vanmorgen alles goed ingesmeerd met vaseline om korstvorming te voorkomen. De zwelling is wel iets toegenomen en af en toe voel ik stekende pijntjes. Verder lijkt alles redelijk rustig te zijn, geen blauwe plekken. Nachtelijke erecties zijn wel pijnlijk.
Inmiddels zijn we aan het einde van dag 4. Alles ziet er rustig uit en de wond lijkt goed gesloten, niet ontstoken en mooi schoon. Ik heb wel een vraag aan J. Leppink. Op de bijgevoegde foto is de penis behoorlijk naar binnen getrokken (contractie?). Alles is netjes ingesmeerd met vaseline, maar ik vraag me af: kan dat kwaad?
Hierbij de foto.
Ik heb 3 weken geleden besnijdins maar ik zie nu als de penis stijf is zie ik is 3 cm koorter geworden en beetje straak is en dik beetje. mijn vraag is dat blijf zo of dat gaat wil zoals vroeger de lengte?
Hallo ik ben vorige week dinsdag besneden 8ocktober 25
Het is nu 6 dagen verder en ik vind het toompje er niet mooi uitzien als ik dan online lees dat her wondvocht en van die oplosbare hechtingen kan zijn alleen word ik daar niet wijzer van kan je mij helpen ik zet de foto er van er ook bij
Inmiddels ben ik zelf aan het einde van dag 5. De genezing verloopt goed, hoewel er nog een flinke zwelling zichtbaar is, maar daar valt na dag 3 weinig meer aan te veranderen. Voor iedereen die de ingreep overweegt, beschrijf ik hieronder wat ik tot nu toe heb gedaan en wat naar mijn idee de beste resultaten geeft.
Direct na de operatie
Bij thuiskomst ben ik op de bank gaan liggen met een dik rond kussen onder mijn benen in de knieholte. Dit zorgt ervoor dat er niet te veel druk op de liezen komt en vocht kan wegvloeien.
Voor elk toiletbezoek was ik mijn handen en polsen, waarna ik zonder nog iets aan te raken naar het toilet ga. Daar desinfecteer ik mijn handen met 70% alcoholgel om de laatste bacteriën te doden. Ik raak de wond niet direct aan en ga zitten bij het plassen, elke aanraking, ook met schone handen, kan infectiegevaar opleveren. Aan het einde dep ik de laatste druppels urine weg, want dit kan gaan branden op de wond.
Na 24 uur: wondverzorging
Na 24 uur mocht het verband eraf. Na het douchen (3 minuten) heb ik mijn handen gedesinfecteerd en de wond met steriele gaasjes en fysiologisch zout gereinigd. Hierna heb ik de wond (MITS GESLOTEN) ingesmeerd met een dikke laag vaseline – een vochtige wondgenezing geeft een mooier litteken. Daarna schoon ondergoed aangetrokken.
Het vervangen van ondergoed en het smeren van vaseline doe ik nu elke 3 uur. Het reinigen met fysiologisch zout doe ik alleen na het douchen. Dit zou de eerste 4 weken moeten worden volgehouden.
⚠️ LET OP: Smeer ALLEEN vaseline op een gesloten wond. Bij tekenen van infectie (roodheid, warmte, pus, koorts) direct contact opnemen met je arts.
Koelen tegen zwelling
De eerste 72 uur heb ik elk uur 10 minuten gekoeld met coolpacks om de zwelling te verminderen.
Rust en herstel
De eerste 3 weken wil ik rustig op de bank blijven zitten. Overdag loop ik wel wat rond in huis, maar dat is het dan ook.
Na 4 weken: littekenbehandeling
Over 4 weken ga ik over op Contractubex gel van Merz. Deze zalf helpt littekens mooier te laten genezen. Deze moet ik 2x per dag smeren en 1x per dag een pH-neutrale crème gebruiken voor hydratatie. Ook moet ik dan 2x tot 3x per dag het litteken rustig masseren om het soepel te houden. Het smeren met Contractubex gel moet gedurende 6 maanden, daarna is het litteken volledig genezen.
Het is veel wat ik moet doen, maar ik hoop dat het eindresultaat goed wordt.
Ik ben net een week geleden besneden.
Maar nu heb ik heel veel pijn aan mijn toompje dat gaat ook steeds bloeden.
En mijn penis en eikel is heel erg dik en gevoelig is dit normaal?
Trekt mijn penis nog bij straks want dit ziet er echt niet uit.
Ik ben al een paar maanden geleden besneden. Alles is genezen, alleen ik heb nog een stuk zacht weefsel in de vorm van een klein balletje. Misschien is dat een stuk littekenweefsel? Gaat dat nog weg? Doet geen pijn en is niet verkleurd.
Hi,
Midden oktober heb ik mij laten besnijden. Alles tezamen vond ik dit toch best een heftige ingreep, mede omdat er een hechting te vroeg heeft losgelaten en een antibioticakuur van te pas moest komen. Nu, meer dan 2 maanden later, is de huid nog steeds super gevoelig en voelt het strak aan tijdens het hebben van een erectie.
Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaring hiermee is. Wanneer voelt de huid weer rustig, normaal en niet zo gevoelig meer aan?
Goedemorgen,
Ben afgelopen 27 december besneden (volwassen man in de 40) na een nauwe voorhuid. De ingreep zelf viel reuze mee, eerste verdoving voelde ik verder nergens last van.
Dag erna wel een flinke zwelling, geen pijn. Dagen erna bleef de zwelling wel, pijn viel mee alleen werd het een soort vervelend om de penis elke keer ‘goed’ te moeten leggen.
Zittend plassen is vooral even wennen. Heb wel een goede strakke straal alleen met het beginnen met plassen wil die nog wel eens de andere kant op gaan die ik wil.
Vandaag begonnen met werken en dat voel je wel flink. Er is ook inmiddels ook een hechting uit bij de rand van de voorhuid tpv het gebied waar het toompje zit. Zwelling is er nog wel, verder lijkt het wel goed te genezen.
Wat mij wel opvalt is de lucht van het wondvocht, dit ruikt echt wel sterk. Mensen om mijn heen zeggen het niet te ruiken als ik kleding aan heb, ik heb zelf het idee dat ik dit continue ruik.. Zijn hier tips voor? Probeer alles uiteraard zo goed mogelijk schoon te maken en zeker te letten op goede hygiëne.
Doe nu 2 keer per dag een bad met Badedas, nu nog de original variant omdat de classic niet beschikbaar was. Die krijg ik vanmiddag binnen.
Laat het verdere verloop wel weten voor degene die het nog moeten ondergaan.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!