Na een besnijdenis?

Het toompje bij de eikel is relelijk genezen. De wond rondom de voorhuid aan de ‘bovenkant’ wel. Achterzijde bij het toompje nog totaal niet. Zodra ik de voorhuid naar achter trek dan zit daar tussen nog wel van die wit gele smurrie maar dit schijnt normaal te zijn? Valt mij ook nog niet helemaal mee hoor, maar heb ook kinderen dus volledig stilzitten zit er nooit bij 😬

Hoe gaat het bij jou?

Reageren

Dag 10. Lijkt toch op een ontsteking waar ik eigenlijk al een beetje bang voor was, heb een zalf gekregen en deze nu vanmorgen gebruikt. Verder probeer ik alles zo schoon mogelijk te houden en het natuurlijk zo goed mogelijk te laten drogen.. Zwelling is verder wel afgenomen, het is echt de wond onder de eikel bij de voorhuid die nattig is. Je wordt er wel onzeker van.. hopelijk nu weer wat vooruitgang.

Reageren

Volgens de arts is het niet ontstoken maar is het granulatieweefsel. Moet wel de zalf blijven gebruiken, baad het niet schaad het niet. Het is wel heel ongemakkelijk momenteel, werken icm lopen lukt dus echt niet.

Reageren

Dag 11: Wond lijkt rustig maar wel vochtig en best wat wondvocht. Verder erom heen niet rood, pijnlijk of warm. Zwelling lijkt weer wat afgenomen, ook de soort binnenband onder de eikel. Dat wondvocht ruikt wel zeg. Hopelijk gaat het nu wel beter vooruit.

Vraagje: Kan ik de penis het beste bloot leggen en door de lucht laten drogen (uiteraard in thuis situatie) of met een hydrofiel gaas in de onderbroek?

(Hoop dat het met het posten goed gaat want lukte een paar keer niet)

Reageren

Ik (eind 20) heb midden december een volledige besnijdenis laten doen in het ziekenhuis vanwege strakke voorhuid. Ingreep was prima, pijnloos en zo achter de rug. Moet wel zeggen dat ik me heb verkeken op de periode ná de operatie. Niet zo zeer in de pijn (heb na de operatie geen pijnstillers nodig gehad), maar meer in het ongemak wat er bij komt kijken voor een best lange periode. Zit inmiddels op dag 21 en helaas blijft de achterzijde onder de eikel enorm gezwollen en heelt de wond daar ook wat minder snel. In de wondrand ligt nog veel wondbeslag, wat inmiddels (gelukkig) wel droog is. Ben het wel zat aan het worden en hoop dat ‘t snel dicht gaat en dat de zwelling weg trekt. Ik smeer na contact met de arts nu fusidinezuur.

Heb een hoop gelezen hier maar ik verbaas me er over hoe erg de nazorg uiteen loopt. Ik kreeg bijvoorbeeld een tube vaseline mee waar ik de wond mee moest invetten en heb eigenlijk na het verwijderen van het verband nooit meer gaas o.i.d gebruikt.

^Hierboven: ik zou het gewoon zonder gaas in een strakke onderbroek dragen, dat lijkt mij het meest comfortabel en ook voor het drogen van de wond.

Reageren

Goedemorgen,

Dag 12: De wond onder de eikel begint steeds beter te genezen, wordt steeds droger en hier en daar wat korstvorming. Nog wel steeds wondvocht, of het veel is geen idee. Heb ook het idee dat er veel wondvocht uit de gehele wond komt, tussen de schacht en de voorhuid zeg maar. Dat droogt sowieso langzamer, geen idee hoe je dit kan helpen? Na het badderen probeer ik het mild droog te fohnen, niet te warm uiteraard.

Verder smeer ik de 'oogzalf' nog, nu 2,5 dag. Badedas classic lijkt ook wel zijn werk te doen want voelt verder wel beter aan. Merk alleen dat de huid rondom wat geirriteerd wordt door het wondvocht, alsof het ergens langs geschuurd is ofzo. Kan je hier wat aan doen?

Hechtingen zijn er allemaal uit denk ik, zag het gister losliggen en kon het zonder moeite en pijn zo weghalen. Was bij een plekje ook wel een soort opluchting want had het idee dat het daar flink irriteerde met een onderbroek aan tegen de eikel.

Hou verder de penis zo veel mogelijk bloot, waar het kan uiteraard. Hopelijk zet het nu zo door en gaat de wond snel dicht. De nasleep had ik zelf ook wat onderschat, eerste week viel eigenlijk mee. Tweede valt flink tegen.

Reageren

Dag 14: De wond onder de eikel is aardig droog. Sommige plekjes zie je al nieuwe huis dus lijkt nu de goede kant op te gaan. Alleen donderdagmiddag een kleine bloeding gehad tussen de schacht en de voorhuid bovenop, kreeg ik moeilijk dicht. Daarna niet meer gebloed. Kan het tussen dat randje ook slecht schoon maken, zeker met dat nieuwe weefsel maar wat een lucht komt daarvan af zeg. Dat is nog het meest vervelende.. hopelijk nu verder zo qua genezing. Vanmiddag ook nacontrole, dus ben benieuwd wat er gezegd wordt.

Reageren

Dag 17. Wond boven lijkt goed te genezen , onder de eikel blijft het lang duren maar de nacontrole was goed. Moet gewoon geduld hebben. Hoe lang duurde het bij jullie voordat de wond volledig genas? En de voorhuid volledig aan de schacht gegroeid was? Duurt allemaal wel lang, volgens mij ook wel pech gehad icm erectie en daardoor de wond open ging

Reageren

Ik ben maandag (2 dagen geleden geopereerd) besnijdenis. Ik had een vernauwing van de voorhuid en eikel was ook hypergevoelig. Zo erg dat ik m bijna niet kon aanraken. De knoop doorgehakt en toch laten besnijden. Tot nu toe verloopt allles vlot. Geen pijn of pijnstillers moeten nemen. Maar wat een gevoeligheid! Draag nu nog een klein verbandje en op de eikel een gaasje. Afgelopen nacht 3/4x wakker geworden door erectie maar is niet pijnlijk wel enorm veel jeuk bij het opkomen en afzwakken. Slapen gaat op rug en zij. Hopelijk is de overgevoeligheid snel minder en komen er geen complicaties. Ik smeer nu 2x per dag terra cortril voor ontsteking schimmel etc te voorkomen.
    Tips:

1. CHATGPT is mijn redder, ik hou hem volledig up to date en weet altijd raad in exact welke situatie.

2. Penis in strakke onderbroek naar boven richten verminderd zwelling en is aangenamer om te stappen en zitten/liggen.

3. Wondje goed afspoelen en verzorgen, goed droog deppen en zalfje smeren

Ik geef nog wel eens een update als ik het niet meer vergeet!

Reageren

Hoi jdh,

Mag ik vragen hoe het er bij u uitziet ?

Reageren

H y,

Normaal, lichte zwelling beetje wondvocht van de erecties deze nacht. Normale kleur etc

Reageren

20 December ben ik Besneden bij BKN.
    Na na wikken en wegen de knoop doorgehakt. Ben nu 42 lentes jong. Had altijd last van een ongenaamde geur af en toe jeuk en een paar keer een ontsteking ga je nadenken. En het was altijd al een stille wens om het te doen. Mijn voorhuid kon naar mijn inziens gewoon over de eikel. Maar toch die geur enz dat beef helaas ook naar het goed wassen van de penis bleef die ruiken.
    Voor de ingreep was ik wel enorm gespannen en telde de dagen af. Bij de kliniek van BKN werd ik vriendelijk ontvangen
    Naar een aantal vragen en uitleg wat ze gaan doen moest ik naar de behandel kamer. Daar uitkleden boven kleding aan houden mocht ik op een operatie tafel liggen. Met mijn komt op een ijzeren plaat voor het dicht branden .Daar werd alles goed ontsmet en ingesmeerd waarna diverse verdovende injecties toe werden gebracht. Ze voelde en controleren of de verdoving zijn werk doet. Daarna zijn ze begonnen heb tijdens de ingreep niet gevraagd en gekeken waar ze mee bezig waren dat vond ik spannend. Op een gegeven ogenblik hoorde ik dat ze de aderen aan het dicht branden waren en later de hechtingen die voelde ik wel zd moesten wat verdoving er bij spuiten. Toen ze klaar waren mocht ik het resultaat zien een middel strakke besnijdenis. De litteken licht een dikke cm onder de eikel.
    Ff later werd er verband om mijn penis gedaan ze vertelde mij wel sat er wel wat verklevingen waren en me goed gad gedaan om me te laten besnijden. En naar wat nazorg tips mocht ik naar huis . De pijn viel mee de eikel was wel behoorlijk gezwollen. Bij een wandeling of langdurige staan vernam ik wel wat pijn klachten. Het plassen moest de eerste dagen zittend gebeuren het spoot alle kanten op .
    Na 3 dagen het verband onder de douche er af gehaald wat toch pijn deed en wat bloede bij het lopen vernam ik wel een wat ongenaamde gevoel maar niet hinderlijk. 2x per dag douchen met Baddedas classic in en droog föhnen van de penis hoorden er ook bij en rustig aan doen . In het begin nog een paar keer wat paracetamol geslikt en insmeren met vaseline de paracetamol heb ik denk ik 3 dagen gebruikt
    De vaseline een week en mocht toen afbouwen. De hechtingen gingen er naar ongeveer 2 weken er uit . Wel was de penis in het begin zeer gezwollen dat neemt gelukkig snel af wel duurde het dat er aan de linkerkant wat dikker was maar dat is nu bijgetrokken.
    De ingreep is bijna 8 weken geleden en voel er niks meer van ik kom bijna net zosnel klaar als eerst en mijn eikel is dan net zo gevoelig als voor de besnijdenis.

Reageren

Hallo,

M'n zoontje van 5jaar is 3 dagen geleden besneden wegens medische redenen. Helaas kreeg ik minimale nazorg informatie en was het flink uitzoeken/uitproberen afgelopen dagen. Savonds gaasje met vasaline ingesmeerd en op de hechtingrand gedaan, smorgena aantal minuten los geweekt in badje.. dit was prima te doen. Ik heb vandaag (aangezien de poli weer open was) veel info gekregen, echter geven ze aan echt geen Gaasjes te gebruiken, niet in bad te gaan ivm de hechtingen en alleen flinke laag vasaline te smeren en dan onderbroek aan. We hebben dit net een uurtje geprobeerd en toen zat z'n eikel aan de onderbroek vast geplakt.. nog tips/adviezen hoe hiermee om te gaan?

Reageren

Hoi, ik ben van België en op 19 maart geopereerd aan een volledige besnijdenis. De ergste dagen van pijn zijn achter de rug maar ik blijf heel veel last hebben na het plassen. Ik heb het gevoel dat ik niet uit geplast geraak en na het plassen druppel ik ook nog steeds na. Zou het komen van de zwelling die nog moet wegtrekken? Heeft iemand dit ook gehad?

Reageren

Hoi GT

Hoe ziet het er bij jou uit als ik vragen mag?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Na een besnijdenis?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe