- Anoniem8 juni 2016 om 13:27
Hallo,
Kan hooikoorts langtijdig/permanent verwijderd worden?
Gr Kevin
3 reactiesReagerenyordi18 juni 2016 om 13:30Voor hooikoorts kan je medicijnen gebruiken. Bijvoorbeeld cetrizine. Je kan eventueel immunotherapie overwegen. Je kan natuurlijk ook voor neussprays etc. naar de drogist gaan zoals het Kruidvat.
Reagerenyordi18 juni 2016 om 13:43Nog even vergeten te vermelden. Je zou een Desensibilisatie-middel kunnen gaan gebruiken, Desensibilisatie betekent ‘ongevoelig maken’. U krijgt de prikkel toegediend waar u allergisch voor bent. Meestal is dit steeds in een iets grotere hoeveelheid, gedurende 3 tot 5 jaar. Uw lichaam kan dan langzaam aan de prikkel wennen en er na verloop van tijd minder hevig op reageren. Het is te verkrijgen in druppels om in te nemen, in tabletten en als injecties…
ReagerenAnoniem8 juni 2016 om 19:31Ah Oke. Ja ik had eerder bloed laten prikken en daarna oogdruppels, neusspray en pilletjes gekregen maar die werken dus helemaal niet. De neussprays van een drogist ook niet helaas. Maar zo’n desensibilisatie middel klinkt wel interessant. Bedankt voor uw reactie en ik zal me er eens verder in verdiepen.
Gr Kevin
Reageren