- Anoniem19 april 2016 om 06:12
Hallo iedereen,
Omdat ik verschillende dingen heb (die niet echt samen hangen), wilde ik ze allemaal even hier plaatsen, ter controle.
Ik heb sinds 13 of 14 april constante hoofdpijn. Het is niet dat het constant een dezelfde pijn is. De pijn verschilt per moment. Er is ook niet duidelijk een oorzaak.
Er zijn ook geen bepaalde momenten of bepaalde handelingen waarop de pijn erger of minder wordt.
Ook is er niet iets specifieks gebeurd op die dagen die de hoofdpijn kunnen veroorzaken.
Wat zou dit kunnen zijn?Verder heb ik de laatste tijd nogal last van mijn polsen. Nu doe ik vrij veel met mijn handen, omdat ik niet kan lopen zonder de steun van mijn krukken (dit is vanwege een val van mijn fiets in mei 2014). Nu is het niet zo dat het na iets komt, zoals een bepaalde handeling of een bepaald moment. Ik krijg soms plotseling erge pijn in mijn pols en in de rug van mijn hand. Dit kan zijn wanneer ik het beweeg of juist rust houd. Het gebeurd in beide polsen, al gebeurd het vaker in mijn linker pols.
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik er tegen kan doen?Het laatste wat ik wilde plaatsen, was over mijn buikklachten.
Nu heb ik al mijn hele leven last van mijn buik, alleen de laatste paar maanden is mijn buik constant opgezet (maar “chirurgisch soepel”, volgens de huisarts). Ook heb ik heel veel, bijna constant buikpijn. Ik heb niet de nood om dan te gaan poepen of om gas te laten lopen, het zijn vaak gewoon buikkrampen.
Ik slik Gamapentine. Omdat ik door de medicatie moeilijker kan poepen, neem ik Lactulose om de dag, om het wat makkelijker te maken. Het is niet zo dat de buikklachten sinds het medicatiegebruik komen.5 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 april 2016 om 09:34De hoofdpijn kan ik zo 1-2-3 niet meteen verklaren. Ik zou daarmee toch even naar de huisarts gaan.
De klachten in je pols en handrug zijn een overbelasting door het gebruik van de krukken. dat is niet zo raar als je al 2 jaar lang op krukken loopt.
Hoe kan dat overigens? Je had het over een val van de fiets…..wat is er gebeurd dat je nu nog steeds op krukken loopt?De buikkrampen kunnen toch een gevolg zijn van langdurig lactulose gebruik. Je kunt hier namelijk een “luie” darm door krijgen.
ReagerenAnoniem19 april 2016 om 12:20Ik zal het nog even aankijken hoe het met de hoofdpijn verder verloopt.
In mei 2014 ben ik van mijn fiets gevallen. Ik remde af voor een auto, maar toen ik stil wilde staan, bleef ik haken op het zadel (dat meedraaide). Hierdoor kwam ik vrij hard op mijn linkerbeen te staan, waarna ik er doorheen zakte. Mijn buitenste meniscus was bijna geheel doorgescheurd en mijn kruisbanden beschadigd. Ik heb twee kijkoperaties gehad om mijn buitenste meniscus te verwijderen en heb sinds kort gehoord dat de pijn die ik nu heb, zenuwpijn is (vandaar de Gamapentine) en ik opnieuw moet leren lopen.
Zonder de lactulose komen de aambeien weer terug en zit ik nog langer op de wc dan dat ik nu al zit. Ik neem het al om de dag in, omdat iedere dag het naar de wc gaan nogal vermeerderde.
ReagerenJohn (moderator)
19 april 2016 om 15:38Dat was nogal heftig……..
Kijk eens met de fysio of de handgrepen van de krukken nog wel goed staan. Of wellicht voor andere handgrepen. Dat zou voor handen en polsen wel kunnen schelen.
Heb je ook eens psylliumvezels gebruikt voor je ontlasting?
Reageren
Drink je genoeg? (2 liter per dag) en gebruik je vezelrijke voeding?Anoniem20 april 2016 om 06:15Ach, ik heb er mee leren leven, haha. Het had sneller kunnen gaan, als de doctoren naar mij hadden geluisterd vanaf het begin…
De krukken die ik heb, zijn volgens mij niet echt makkelijk te vervangen qua onderdelen (behalve de krukdoppen, die hebben wel eens vervanging nodig). Die ik ook nu heb, zijn zonder verdere hulp gekocht. Ik had toen nog geen indicatie van wat er met mij was/is, dus we hebben niet echt krukken die speciaal voor mij zin afgesteld. En nu ik ook weer bezig ben met leren lopen zonder krukken, kan ik nog wel even met de polspijn doen.
Dat soort vezel zakjes/drankjes/etc helpen bij mij niet, ze maken het juist erger. We hebben het namelijk al een tijd terug geprobeerd, vandaar dat ik nu aan de lactulose zit. Ik drink zeker genoeg op een dag en ik krijg ook genoeg vezels binnen. Ik heb bijvoorbeeld ook liever donkerbruin/vezelrijk brood, in plaats van wit/vezelarm brood.
ReagerenJohn (moderator)
20 april 2016 om 11:04Misschien heb je dan binnenkort wel geen krukken meer nodig….. Dan zijn het voorbijgaande klachten. Als je er veel last van hebt, zou ik toch de fysio er naar laten kijken.
Als de psylliumvezels niet helpen, zit er helaas niet veel anders op.
Reageren