Home / Overige onderwerpen / pijn in spieren en gewrichten
Hoihoi,
ik ben valerie ik ben 18 jaar en ik heb al een hele tijd zeer veel mast van mijn spieren en gewrichten. Alles begon tijdens een stage periode in een rusthuis bij gewoon mijn rechter schouderblad dat volledig vast kwam te zitten, dit straalde uit over mijn rechter arm en uiteindelijk over mijn heel lichaam. Ik heb een onderzoek moeten laten doen in het ziekenhuis in Herk de stad en daar zeiden ze dat ik gewoon meer moest bewegen en kine therapie volgen. Dit heb ik gedaan, mijn spieren zijn losser nu maar ik heb nog zeer veel last.. ik krijg met momenten gewoon opeens pijn in mijn knieen, polsen, schouders of ellenbogen, mijn spieren zelf voelen vaak en snel overbelast aan en doen egt enorm veel pijn.. mijn vader en zijn zus hebben fibromyalgie, ik weet niet zeker of dit erfelijk is maar hij denkt dat ik dat heb.. ik krijg ook vaak kramp in mijn benen, armen, handen en voeten. Ik slaap ook al een hele lange tijd zeer slecht, hiervoor neem ik medicatie van mijn moeder in, van de dokter mag het niet maar zonder kan ik niet.. ik ben ook altijd moe. Lang zitten of rechtstaan is onmogelijk, dan voelt het precies ofdat mijn lichaam zijn eigen aanvalt en krikg ik overal steken in al mijn spieren. Weten jullie misschien wat ik zou kunnen hebben en wat ik hier aan kan doen want het word egt ondragelijk en zeker op deze leeftijd is het om zot van te worden.. ik ben ten einde raad..
GA in ieder geval met de klachten terug naar de dokter. Vraag om een bloedonderzoek..
Of het al dan niet fibromyalgie blijkt te zijn, veel mensen komen wat stoffen tekort. Bijvoorbeeld magnesium en vitamine D. Een magnesiumtekort kan je niet met een bloedonderzoek opsporen.
Weet niet of de stage stresserend was, dat je teveel je best deed ofzo, stress kan meespelen.
Slecht slapen kan ook te maken hebben met bepaalde tekorten. Een te laag serotonineniveau kan oorzaak zijn van slecht slapen en spierklachten. je kan dat bijsturen met je voeding, zoals voedingsmiddelen met tryptofaan erin, als linzen en bepaalde zaden en bepaalde vitaminen.
Als de boel wat vastzit kan je, naast fysiotherapie ook denken aan behandelingen als osteopathie.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!