Zoeken Vraag het forum

Soort van bloed braken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • WouterinaB

Hallo,

ik heb 2 vragen waarvan ik gewoon niet weet of ik naar de dokter moet,

ik heb last van mijn hart, hiervoor ben ik al 3 keer bij de huisarts geweest, hij luisterd dan, en het ritme was wel verhoogd,dacht rond de 125, maar zijn reactie was dat het wel eens erger was geweest, ook bij de overslag die mijn hart maakte.
    dat snap ik dat er ergere dingen zijn, ik bedoel staar hebben is ook erger dan blind zijn, maar het moet wel behandeld worden, ik heb het gevoel dat hij me niet serieus neemt, maar ik durf elke nacht niet meer te slapen omdat ik bang ben, dat komt omdat ik regelmatig een stoort stekende kramp ervaar bij het ademen en lachen, bukken, en soms zomaar of als ik aan het zingen ben. verder heb ik ook wel eens last van mijn linkerhand, maar ik heb wel meer pijn aan mijn beide handen en last van de gewrichten. dus ik weet niet hoe ik daar kan onderscheiden.
    verder heb ik dus dat mijn hart regelmatig heel hart klopt,en dan een ander ritme aanneemt, maar ook dat het dan ineens veel langzamer gaat kloppen, en dat is het moment dat ik bang ben dat hij er gewoon mee gaat stoppen. vervolgens slaap ik soms pas heel laat of de hele nacht niet. terwijl ik in mijn achterhoofd heb dat het wel moet, want vermoeidheid is ook slecht voor je hart.

vraag 2
    ik rook.probeer wel te stoppen maar het lukt nog nieten heb best wel eens wat spuug, en hoesten, maar vanmorgen bij het tandenpoetsen (ik moet altijd spugen met tandenpoetsen) begon ik weer te kokhalzen, ik heb uiteindelijk geen maaginhoud opgegeven, maar wel wat slijminhoud vanuit mijn luchtpijp of slokdarm?en daar zat een stroompje bloed bij.
    ik heb al een paar dagen een verdoofde mond en keel. maar heb nu na dit incident van vanmorgen ook bij het zingen en praten last van de rechterkant van mijn keel.wel aan zo’n buis in je keel zegmaar volgens mij.

misschien kan iemand vanuit dit verhaal uitsluiten dat het iets is om me zorgen over te maken, ik weet het zelf ook gewoon niet. voor de meeste dingen ga ik niet naar de dokter en blijf ik er mee lopen tot het over gaat, of ik het accepteer, maar nu maar ik me zorgen omdat het steeds erger word, en ik steeds andere lichamelijke klachten erbij krijg.

hoe kan ik dit scheiden tussen eventueel psychosomatisch of lichamelijk.
    want alles wat ik op internet lees overlapt bij elkaar, en daar kom ik gewoon niet uit.
    en ik wil niet weer voor niks naar de huisarts, hij heeft ook wel wat beters te doen.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]vanmorgen bij het tandenpoetsen (ik moet altijd spugen met tandenpoetsen) begon ik weer te kokhalzen, ik heb uiteindelijk geen maaginhoud opgegeven, maar wel wat slijminhoud vanuit mijn luchtpijp of slokdarm?en daar zat een stroompje bloed bij.[/quote] dat kan dus wel van je tandvlees komen door het poetsen. Of door hard hoesten. Hierdoor kan een klein bloedvaatje in de keel gaan bloeden. Maar dat zijn verder geen dingen om je zorgen over te maken.
    Voor het overige zul je dan toch naar de huisarts moeten gaan. Vraag aan de huisarts om een ECG als je bang bent dat er iets met je hart aan de hand zou zijn. Een verhoogde hartslag of ritmeverschillen kunnen ook door stress veroorzaakt worden. Ook dat zijn geen dingen om je echt zorgen over te maken.

Reageren
    Anoniem

Dat heb ik getest. Ik ben nog even over mijn vlees heen gegaan, daar kwam niks, heb expres nog wat opgehoest. Toen met de tongschraper kokhalzen weer opgewekt en wel in mindere mate weer een stroompje vers bloed.

Ik wil graag serieus onderbouwd antwoord, en anders liever niet. Want meestal hoef je je geen zorgen te maken, maar ik wil nou zo graag weten wanneer wel.

Reageren
    John (moderator)

Mijn antwoord was serieus. Ik heb ook aangegeven wat de oorzaak van de klachten zou kunnen zijn.
    Maar helaas kan niemand via internet een diagnose stellen. Daarom dat ik ook al aangaf dat je daarvoor naar de huisarts zou moeten gaan.

Reageren
    Anoniem

Ik snap dat je serieus bent maar je gaat in op het algemene ziekteverschijnsel en niet op de specifieke klachten die ik beschrijf. bij de huisarts ben ik al geweest en wil ik nog een keer gaan, dan wil ik liever wachten totdat ik een beetje weet waar het mee te maken heeft zodat hij niet meer over mijn verhaal heen kan praten.
    En ik ga dus niet naar de huisarts mocht dit dus allemaal nonsens zijn. Want de volgende keer als er dan echt iets is neemt hij me helemaal niet meer serieus.

Reageren
    Anoniem

Een goede huisarts neemt je altijd serieus….
    Zelfs als je hypochondrisch bent moeten ze elke keer nog uitsluiten dat er niet echt iets aan de hand is.

Bloed zou kunnen komen door hoesten idd doordat een adertje knapt, maar als het heel veel is kun je een maagbloeding hebben. Maar dat zou je dan aan veel meer dingen merken, misselijkheid, geen eetlust, pijn.
    Dus ik denk dat het gewoon uit je keel kwam.

Als je het zeker wilt weten ga je het best wel naar de huisarts. Ze kunnen je ook 24 uur met een kastje laten rondlopen dat je hartslag registreert, om te kijken of alles goed is.

Reageren
    Anoniem

Kom je voor zo’n kastje altijd in aanmerking? Het zou ieder geval meer duidelijkheid geven, hoe heet dat?

Een maagbloeding is het niet nee, ik heb ooit een lekkende maagwand gehad en dat deed echt wel pijn.

Is het dan logischer dat het uit mijn slokdarm komt of uit mijn luchtpijp? Ivm spugen en het was alleen bij kokhalzen. En als ik ging hoesten had de welbekende bruine teer stukjes. En geen bloed. En verder de dag door ook niet. Wel met het kokhalzen van het spoelen van mijn mond alleen maar, en wanneer is het gevaarlijk als het in je longen of luchtpijp zit?

Wilde toch mijn excuses nog maken naar tandor, ik had gewoon gehoopt dat iemand mij gelijk antwoord kon geven.
    Bedankt voor je snelle en geruststellende reacties iig.

Ik ben ook nog niet dood dus. Er is hoop 😉

Reageren
    John (moderator)

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor….

Dat bloed bij het kokhalzen/hoesten zal zeer waarschijnlijk uit je keel komen. Dat komt nog wel eens voor dat er daar de hoest of braakprikkel een heel klein bloedvaatje stuk gaat. Dat is echt niets om ongerust over te zijn. dat zou anders zij als je er door de dag heen ook last van zou hebben. Maar ook dan hoeft dat lang nog niets ernstigs te zijn.

Als je denkt dat je hart de problemen veroorzaakt, kun je de huisarts om een holter onderzoek vragen (24 of 48 uurs “kastje”).

Ik zou je willen aanraden om de hyperventilatietest te doen. Hyperventilatie kan vergelijkbare klachten veroorzaken. Het is in ieder geval goed voor jezelf om te weten of dat al dan niet aan de orde is. Als je huisarts daar dan mee zou komen, kun je dat in ieder meteen weerleggen.

http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
Reageer op: Soort van bloed braken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.