- Anoniem8 september 2015 om 15:48
Hallo,
Ik merkte een paar dagen geleden een pijnlijke plek op helemaal bovenop mijn borstbeen (bovenop en een beetje naar binnen toe, zeg maar). Het doet alleen pijn als ik erop druk. Nu zou het goed kunnen dat dit normaal is, want je drukt er immers op, maar gezien mijn hypochondrische aanleg zou ik toch graag willen weten of het zo hoort of niet. Voor de duidelijkheid heb ik de specifieke plek even in het rood gekleurd:
Als ik over en rondom de pijnlijke plek wrijf voel ik van alles zitten (kliertjes en stukjes bot lijkt me), maar helemaal plaatsen wat de pijn veroorzaakt kan ik niet. Het borstbeen voelt sowieso wat ‘weeïg’ aan daar, maar dat lijkt me normaal. Als ik op andere plekken op mijn borstbeen/sleutelbeen druk heb ik overigens geen pijn.
Iemand die dit herkent of wellicht weet of het daar pijn hoort te doen als je drukt?
6 reactiesReagerenAnoniem8 september 2015 om 15:50John (moderator)
8 september 2015 om 16:27Dat is een heel normaal verschijnsel. Je hoort daar ook niet te drukken…
ReagerenAnoniem8 september 2015 om 17:04Bedankt voor je antwoord, dat idee had ik al een beetje. Maar ik ben wel benieuwd wat dat plekje zo pijnlijk maakt (anatomisch gezien), ook al druk je er slechts licht op. Weet je dat wellicht?
ReagerenJohn (moderator)
8 september 2015 om 17:35Net op de overgang van het borstbeen naar kuiltje is een gevoelige plek. Als je iets verder drukt, druk je op de luchtpijp
ReagerenAnoniem8 september 2015 om 18:02Duidelijk, bedankt!
ReagerenAnoniem11 maart 2022 om 13:51Ik voelde dit plekje ook. Gelukkig dat dit normaal is. Ik schrok al. Ik ben ook een hypochonder.
Reageren