Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke plek op borstbeen bij drukken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik merkte een paar dagen geleden een pijnlijke plek op helemaal bovenop mijn borstbeen (bovenop en een beetje naar binnen toe, zeg maar). Het doet alleen pijn als ik erop druk. Nu zou het goed kunnen dat dit normaal is, want je drukt er immers op, maar gezien mijn hypochondrische aanleg zou ik toch graag willen weten of het zo hoort of niet. Voor de duidelijkheid heb ik de specifieke plek even in het rood gekleurd:

Als ik over en rondom de pijnlijke plek wrijf voel ik van alles zitten (kliertjes en stukjes bot lijkt me), maar helemaal plaatsen wat de pijn veroorzaakt kan ik niet. Het borstbeen voelt sowieso wat ‘weeïg’ aan daar, maar dat lijkt me normaal. Als ik op andere plekken op mijn borstbeen/sleutelbeen druk heb ik overigens geen pijn.

Iemand die dit herkent of wellicht weet of het daar pijn hoort te doen als je drukt?

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

Pardon, was ik de afbeelding vergeten.

[img]http://i57.tinypic.com/2m3fle8.png[/img]

Reageren
    John (moderator)

Dat is een heel normaal verschijnsel. Je hoort daar ook niet te drukken…

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord, dat idee had ik al een beetje. Maar ik ben wel benieuwd wat dat plekje zo pijnlijk maakt (anatomisch gezien), ook al druk je er slechts licht op. Weet je dat wellicht?

Reageren
    John (moderator)

Net op de overgang van het borstbeen naar kuiltje is een gevoelige plek. Als je iets verder drukt, druk je op de luchtpijp

Reageren
    Anoniem

Duidelijk, bedankt!

Reageren
    Anoniem

Ik voelde dit plekje ook. Gelukkig dat dit normaal is. Ik schrok al. Ik ben ook een hypochonder.

Reageren
Reageer op: Pijnlijke plek op borstbeen bij drukken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.