- Anoniem25 oktober 2014 om 20:38
Ik kreeg eergisteren een splinter, toen had ik met mijn nagel een wondje gekrabt en de splinter er samen uitgekrabt, Volgens mij is de splinter weg, maar de wond geneest maar niet. Het is nu al 2 dagen en meestal zou er al een korstje op moeten zitten. Er komt wel veel water mee in contact (Handen wassen) Heeft dat er iets mee te maken? Of zit er nog een stukje splinter in? Het doet geen pijn als ik het wondje aanraak maar ik zie wel iets zwarts.
Jeffrey
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2014 om 21:54Als je er veel mee in het water bent kan er natuurlijk ook geen korstje opkomen.
Reageren
Of de splinter er helemaal uit is kan ik zo ook niet zeggen. Een splinter verwijderen doe je niet door krabben. Dat doe je met een pincet of een naaldje. Met krabben loopje het risico op infectie.Anoniem26 oktober 2014 om 08:02Ja, ik weet het. Maar ik was aan het werk in een kringloopwinkel en wilde hem er snel uit hebben. Ik heb daarna ook iemand anders laten kijken en zij zei ook dat hij eruit was. Ik heb net nog even goed gekeken, en dat zwarte puntje was eigenlijk rood. Mijn wond is aan het genezen, er zit alleen nog een klein sneetje in. Eerst was het helemaal roze en kon je goed kijken. Toen zat er niks in.
Jeffrey
ReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2014 om 10:49Dan zal de splinter er ook uit zijn. Het rode puntje zal dan wel het insteekwondje zijn van de splinter.
Reageren