Zoeken Vraag het forum

Splinter na paar jaar

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Jaren geleden kreeg ik ooit een splinter in mijn duim, net naast mijn nagel. Omdat ik toen nog klein was wilde ik niet dat mijn ouders hem eruit zouden halen. Dat hadden ze al een paar keer gedaan, en ik was dus best bang voor die naald.

Ik heb altijd een bruine plek gezien, daar waar de splinter zat. Maar een jaar geleden ofzo was ik hem weer vergeten. Totdat ik gisteren weer een splinter kreeg en ik dacht: Hey, hoe zit het met die splinter in mijn duim.

Het bruine is weg. Ik zie volgens mij alleen een heel klein stukje bruin. Maar dat kan net zo goed iets anders zijn.

Is de splinter ervanzelf uitgegaan? Of zit hij nog ergens in mijn lichaam? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een ontsteking heb gehad daar. Ook doet het geen pijn. Is het ervanzelf uitgegaan en is dat bruine dat ik zag gewoon een littekentje ofzo?

Jeffrey

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik heb ook iets gelezen over dat die splinter door je lichaam kan gaan zwerven….?

Jeffrey

Reageren
    John (moderator)

Een splinter kan inderdaad gaan zwerven. maar op de plek waar hij zat is dat niet zo waarschijnlijk. Hij kan er ook vanzelf zijn uitgegroeid. Misschien dat er nog een heel klein stukje inzit

Reageren
    Anoniem

Weet je het echt zeker? Want heel veel mensen zeggen dat dat één: alleen bij glassplinters kan (Ik heb dus een houtsplinter) En 2: dat het een fabeltje is. Mijn splinter zit trouwens aan de kant van de nagel, niet de onder kant.

Reageren
    John (moderator)

Metaal- en glassplinters kunnen zich verplaatsen. Houtsplinters doen dat niet. Normaliter zweren ze eruit.

Reageren
    Anoniem

Ik had volgens mij een houtsplinter. Maar ik heb nooit een ontsteking gehad? Zou het kunnen dat hij er nog steeds inzit?

Jeffrey

Reageren
    John (moderator)

Dat kan ik je zo ook niet zeggen.
    ik denk in ieder geval dat het niets is om je zorgen over te maken.

Reageren
    Anoniem

Oke, bedankt voor je reacties. Ik heb nog 1 vraag: Ben je een dokter of gewoon iemand die er iets van af weet?

Jeffrey

Reageren
    John (moderator)

Laten we zeggen dat ik gewoon iemand ben die er iets van af weet.

Reageren
Reageer op: Splinter na paar jaar
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.