- Anoniem24 oktober 2014 om 14:35
Hoi,
Jaren geleden kreeg ik ooit een splinter in mijn duim, net naast mijn nagel. Omdat ik toen nog klein was wilde ik niet dat mijn ouders hem eruit zouden halen. Dat hadden ze al een paar keer gedaan, en ik was dus best bang voor die naald.
Ik heb altijd een bruine plek gezien, daar waar de splinter zat. Maar een jaar geleden ofzo was ik hem weer vergeten. Totdat ik gisteren weer een splinter kreeg en ik dacht: Hey, hoe zit het met die splinter in mijn duim.
Het bruine is weg. Ik zie volgens mij alleen een heel klein stukje bruin. Maar dat kan net zo goed iets anders zijn.
Is de splinter ervanzelf uitgegaan? Of zit hij nog ergens in mijn lichaam? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een ontsteking heb gehad daar. Ook doet het geen pijn. Is het ervanzelf uitgegaan en is dat bruine dat ik zag gewoon een littekentje ofzo?
Jeffrey
8 reactiesReagerenAnoniem24 oktober 2014 om 14:37John (moderator)
24 oktober 2014 om 16:18Een splinter kan inderdaad gaan zwerven. maar op de plek waar hij zat is dat niet zo waarschijnlijk. Hij kan er ook vanzelf zijn uitgegroeid. Misschien dat er nog een heel klein stukje inzit
ReagerenAnoniem24 oktober 2014 om 18:59Weet je het echt zeker? Want heel veel mensen zeggen dat dat één: alleen bij glassplinters kan (Ik heb dus een houtsplinter) En 2: dat het een fabeltje is. Mijn splinter zit trouwens aan de kant van de nagel, niet de onder kant.
ReagerenJohn (moderator)
24 oktober 2014 om 21:11Metaal- en glassplinters kunnen zich verplaatsen. Houtsplinters doen dat niet. Normaliter zweren ze eruit.
ReagerenAnoniem25 oktober 2014 om 07:06Ik had volgens mij een houtsplinter. Maar ik heb nooit een ontsteking gehad? Zou het kunnen dat hij er nog steeds inzit?
Jeffrey
ReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2014 om 10:29Dat kan ik je zo ook niet zeggen.
Reageren
ik denk in ieder geval dat het niets is om je zorgen over te maken.Anoniem25 oktober 2014 om 12:39Oke, bedankt voor je reacties. Ik heb nog 1 vraag: Ben je een dokter of gewoon iemand die er iets van af weet?
Jeffrey
ReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2014 om 13:23Laten we zeggen dat ik gewoon iemand ben die er iets van af weet.
Reageren