Zoeken Vraag het forum

Dikke buik..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

[b][i]Geachte meneer, mevrouw. ik heb last van mijn buik ik ben 15 jaar en ik vind dat ik een dikke buik heb maar ik ben wel vaak buiten eigenlijk altijd ik snoep best weinig en ik beweeg heel veel ook met school ensow maar toch blijf ik een dikke buik houden en dan vooral me bovenbuik vind ik beetje dik het is wel geleidelijk maar ik blijf maar zegmaar als ik een t-shirt aan heb blijf ik een soort van dikke bovenbuik zien (soort bobbel) en ik snap niet hoe dit kan kan iemand mij helpen? en is dit een reden voor naar me huisarts te gaan of weet iemand wat ik moet doen nu is het ook natuurlijk niet dat ik ofzo heel dun wil worden maar gwn een normaal buikje beetje plat.. A.U.B. kan iemand me helpen.
    Gr, Anoniem[/i][/b]

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik heb nog wat meer informatie nodig.
    Ben je een meisje of een jongen?
    Hoe groot ben je?
    Hoeveel weeg je?

Reageren
    Anoniem

Jongen

1.58/1.60 daar tussen in
    Jongen
    45 KG

Alvast bedankt.

Reageren
    John (moderator)

Je mag zeker niet dunner worden. Als ik naar je leeftijd, lengte en gewicht kijk weeg je zeker niets te veel. Eigenlijk ben je nog wat aan de magere kant. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen wat je met een dikke bovenbuik bedoeld. Ik denk dat die bobbel de overgang van je borstkas naar je buik is. Omdat je dus een dunne onderbuik hebt valt dat meer op.

Reageren
    Anoniem

Bijvoorbeeld als ik sta en dan zie je een soort bal ( om het zo te zeggen ) terwijl mijn beneden buik juist gewoon dunner is. en ik had op internet ookal gelezen dat het misschien komt dat ik met me buik naar voren sta maar ik weet dat niet zeker + ik heb best wel brede heupen wat kan ik daar tegen doen? ik hoor het graag het is ook echt niet de bedoeling om ofzo af te vallen ikwil alleen dat me buik een beetje weg is andere jongens die hebben een platte buik en ik heb zelfs vrienden allemaal met platen buik, en die hebben ook ondergewicht maar ze zijn wel iets van 1.80 en 15 jaar ofzo en dan denk ik hoe kunnen hun wel slank zijn terwijl ze iks aan sport meer doen..

Gr, aymen hoop dat je reageert

Reageren
    John (moderator)

Natuurlijk reageer ik Aymen.

Aan je brede heupen kun je helaas niets doen. Dat hoeft ook niet. Daar zal best nog wel wat aan veranderen als je ouder wordt. Wat je buik betreft: ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen hoe dat er dan uitziet. Je kunt natuurlijk een keer naar je huisarts aan en je huisarts even laten kijken. Ik kan ook niet zo beoordelen of je houding goed is. Ook daar kun je het me de huisarts over hebben.

Reageren
Reageer op: Dikke buik..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.