Zoeken Vraag het forum

uitval been

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • hogewoning44

Hallo,

Hierbij zou ik graag de mensen hier willen vragen om mee te denken naar een goeie oplossing.
    Het gaat hierbij om mijn partner. Zij is op 18 februari flauw gevallen en verkeerd terecht gekomen. Toen ze bij kwam was het eerste wat ze riep was mijn enkel. Ik vroeg hierop Door (ben zelf ehbo-er) Hoe of wat het precies aan voelde en kreeg als reactie dat het gebroken voelde. Hevige steken in de enkel. Tevens kon zij hier ook niet meer op lopen. Wij zijn hierna naar de ehbo post gegaan van het ziekenhuis en kreeg ze pijn stiller omdat hun zeiden dat het waarschijnlijk wel verzwikt was. Dus kreeg ze er verband omheen en een pijn stiller. Dit mocht niet baten. Hierna zijn we naar haar huisarts gegaan ook tevens ivm regelmatig flauw vallen. Hierop zijn we doorgestuurd naar de orthopedie in het ziekenhuis. Deze heeft voor de pijn weer andere pijnstillers gegeven. Tevens zijn er ook foto’s gemaakt. Hierop was niets te zien dus zei de orthopeed van een weekje gips ter ondersteuning/rust van de voet/enkel. Na deze week gips. Opnieuw foto’s gemaakt ivm eventueel toch een breuk misschien. Hierop was alsnog niets te vinden of zien. Hierna alsnog ruime 3 weken gips gekregen ter ondersteuning en opnieuw zwaardere pijnstillers. Dit alles mocht niet helpen. Hierop volgend is er een mri gemaakt van het onderbeen. Bleek ook niets op te vinden. Wij weer terug naar de huisarts voor zowel nog aanhoudende pijn wat erger wordt en nog steeds het vele malen flauwvallen/bewustzijn verliezen. Hierop zijn we doorgestuurd naar de neurologie. Deze heeft een hersentumor activiteiten gemeten en een bloeddruk meting gedaan van beide een uur. Hieruit kwam dat de bloeddruk vanuit rust lig positie naar staan gemiddeld 40,45 over 90 is. Dus hierop gaf de neuroloog aan meer zouten eten en meer drinken. Dit mag tot op heden nog niet baten. Maar met betrekking tot de pijnniveau is het nog steeds hetzelfde. Deze loopt enkel maar op. Mijn partner heeft hiervoor al morfine en lyrica gekregen en zelfs dit werkt niet. We zijn ook al een keer bij een revalidatie arts geweest en die geeft aan hier niets mee te kunnen doen enkel doorsturen naar een centrum zodat er op een humane manier mee wordt kan worden geleefd. (Vind persoonlijk dat als iemand klaagt over pijn wat niet te houden is dit niet een humane manier is om mee te moeten leven we betalen tenslotte genoeg aan zorgkosten) deze gaf aan dat het miss een crps zou kunnen zijn. Tot heden kan mijn partner niet op haar been staan en loopt ze hierdoor met krukken. Tevens beginnen dezelfde klachten ook in haar andere been.

Verschijnselen die mij en mijn partner zijn opgevallen:

Regelmatig een ei op bepaalde plekken met name rond het sprong been en de achillespees,
    Blauw uitziend,
    Zeer koud aanvoelen,
    Zeer klam,
    Soms ook rood
    Geen gevoel hebben in het onderbeen en voet(ongeveer vanaf 10 cm onder de knie tot de rest van de voet)

Zouden jullie misschien kunnen helpen hiermee?? Er wordt niet geluisterd naar de klachten en problemen.

Hopend dat er een snelle oplossing wordt gevonden.

2 reacties
    Reageren
    hogewoning44

Hierbij even het vermelden van een fout. Er staat in een hersentumor activiteit in. Maar dit moet hersenactiviteit zijn.

Tevens geeft mijn partner ook aan dat er continu stekende pijn aanwezig is die steeds hoger oplopen. Hierbij ook telkens hevige krampen.

Reageren
    John (moderator)

Als ik het goed heb begrepen is er een mri gemaakt van het hele onderbeen. Daar was dus niets op te zien?
    De enkel zou een kneuzing geweest kunnen zijn.

De bloeddruk en het flauwvallen geven wel te denken. Ik vind het dan ook vreemd dat ze niet is doorverwezen naar een cardioloog vanwege de bloeddruk.
    Het zou kunnen zijn dat er vaatproblemen of circulatieproblemen zijn in de benen.
    CPRS zou kunnen als het maar een been zou betreffen. Maar ze geeft aan dat er ook klachten in het andere been komen.

Ik zou voorstellen om de volgende onderzoeken te laten doen:

Verwijzing naar de cardioloog i.v.m. de bloeddruk eventueel 48 uurs bloeddrukmeting;
    Een vaatonderzoek van de benen. Zowel de aders als de slagaders en eventueel een EMG om de geleiding van de zenuwen in het been te controleren.

Reageren
Reageer op: uitval been
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.