Zoeken Vraag het forum

Bult in oksel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag,

Vorige week voelde ik een bult in m’n oksel. Het voelt wat langwerpig aan. Gisteren naar de huisarts geweest (een zeer deskundig man) en die zei dat het een spier was.. Ik vond het niet zo voelen, maar hij voelde nog eens en bevestigde het.

Ik ben wel een behoorlijke hypochonder en nu heb ik ook overal jeuk over m’n lichaam en ben behoorlijk gestresst, omdat ik las dat bij een kwaadaardige bult onder je oksel deze jeuk ook krijgt! Ik voel het nu opeens overal!? Verder heb ik geen klachten behalve een beetje maagzuur.

Vinden jullie dat ik nog een keer moet gaan of heb ik geen reden tot zorg met deze zaken….

Ik hoop dat iemand kan reageren, ben zeer ongerust….

Groeten,

Willem

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

PS. Vorige maand had ik een algemeen bloedonderzoek gehad en dat was allemaal netjes..

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je je inderdaad geen zorgen moet maken.
    Als hypochonder weet je natuurlijk dat als je iets voelt en daar verkeerde dingen over leest, dat dat automatisch nog wat andere reacties op gaat roepen.
    Niet gaan stressen dus, ga er vanuit dat je huisarts gelijk had en er dus niets aan de hand is.

Reageren
    Anoniem

Hartelijk dank voor uw antwoord. Het was ook al vreemd dat de jeuk erger werd na het ontdekken dat het een verband kon hebben.. Maar kan zoiets lichamelijks dus echt door “angst/stress” veroorzaakt worden?

Reageren
    John (moderator)

Angst en stress kan voor nogal wat ellende zorgen. Lees maar eens de columns over angst die ik heb geschreven.

http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Reageren
    Anoniem

Tandor, dank.

Vandaag gesport (golf) en nergens last van….. de hele dag niet…. ik zit in de auto en het begint weer, zij het in mindere mate als dagen ervoor… Kom thuis en ga even computer spelletje spelen op de Xbox –> nergens last van….. Ik stop er even mee : en HUP het begint weer…

Zegt dit iets?

Reageren
    John (moderator)

Ja, als je gedachten zijn afgeleid door een active bezigheid, heb je geen klachten. Zo gauw als je kans krijgt om beginnen te malen (in je hoofd) komen ook de klachten weer. Stress en angst dus.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel, je bent echt behulpzaam.

Laatste feitje: als ik zit, heb ik het voornamelijk op mijn bovenbenen omdat daar mijn broek strak tegenaan zit, als ik sta verdwijnt het hier… Dan lijkt het toch lichamelijk, of ‘voelt mijn gedachten dan een kleine prikkel daar’ en vergroot die het uit?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een moeilijke vraag. Het zou beiden kunnen zijn.
    Het is echter mogelijk dat het strak zitten van de broek net voldoende trigger is om de klachten te ervaren. Maar zoals gezegd, dat is moeilijk te zeggen.

Reageren
Reageer op: Bult in oksel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.