Zoeken Vraag het forum

Snel huilen wat doe ik hiertegen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marisje

Ik ben een vrouw, 21 jaar, volg een particuliere studie van 4 uur in de maand waar ik er naast 32 uur per week in een kledingwinkel werk & meeloop op een atelier van een modeontwerper. Naar mensen toe kom ik over als een heel zelfverzekerd persoon, zo voel ik mij aan de ene kant ook maar de kant van het huilen belemmert dit.

Sinds kleins af aan heb ik al snel bij verschillende situaties dat ik erg emotioneel ben en vaak moet huilen.
    Situaties als; confrontaties, kritiek (terwijl ik die dan wel begrijp maar zo laat overkomen van niet), als ik me boos wil uiten (het huilen belemmert dat), als dingen overkomen van binnen als een aanval of schok, op momenten dat ik iets niet begrijp wat mij net uitgelegd is en ik in paniek raak en soms als ik het er al over heb. Het is in verloop van jaren al minder geworden maar het belemmert mijn toekomst dagelijks.

Ik ben afgelopen maand bij een hypnotiseur geweest en dat heeft voor een week geholpen en erna kwam de hoeveelheid en de keren dat het gebeurt gewoon weer terug.

Een voorbeeld van zo’n situatie: Ik voer met mijn ouders een discussie en wil zeggen wat ik daarvan vind(al is het niet in positieve zin) uit ik mijn mening gelijk met moeten huilen terwijl het op dat moment niet eens nodig is, maar het gebeurt toch.

Op mijn werk is er iets fout gegaan en daar word ik op aangesproken. Ik begrijp de kritiek en weet van mijn fout dat ik iets niet goed gedaan heb maar als ik dan er wat op wil zeggen of wil uitleggen moet ik ook gelijk huilen.

Ik wil een keer normaal een negatieve discussie kunnen voeren zonder dat ik moet gaan huilen, een keer laten zien hoe ik het aankan en niet alleen van binnen maar ook van buiten. Nou ben ik startende met een opleiding tot assistent manager, dit gaat ook moeizaam vanwege dit probleem.. ik heb zelf ook al iets gekregen van een persoon ; het ‘pulsatilla’ kind waar verschillende eigenschappen bij mij van toepassing zijn.

Iemand advies of ideeen? het zit me echt enorm dwars & ik doe er alles voor om er van af te komen.

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

[quote]ik heb zelf ook al iets gekregen van een persoon ; het ‘pulsatilla’ kind[/quote]
    Je zou het homoepathische geneesmiddel Pulsatilla D6 kunnen proberen. Je bent immers een “pulsatilla” persoon.

Reageren
Reageer op: Snel huilen wat doe ik hiertegen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.