Zoeken Vraag het forum

Duizelig, misselijk, licht in het hoofd, help?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano_niem

Hallo allemaal,

Het is normaal gesproken wel zo netjes om je even voor te stellen, maar ik blijf liever anoniem.

Ik ben een man, 24 jaar, ik rook, drink in het weekend, werk, eet niet altijd gezond, slaap goed, zit veel achter de pc, heb veel stress, astma, meer weten ?

Voor het begin van mijn klachten moeten we ver terug in de tijd, namelijk 2/3 jaar geleden.

Mijn vriendin en ik gingen een dagje uit naar Amsterdam en we moesten rennen om de trein te halen.
    Eenmaal in de trein begon ik mij niet goed te voelen.
    Ik werd duizelig, kreeg vlekken voor mijn ogen, geluiden hoorden dof aan en tintels over mijn hele lijf.
    De rest van de dag heb ik me erg licht in mijn hoofd gevoeld.
    De klachten hielden de volgende dag aan en tot op de dag van vandaag heb ik er nog steeds last van.

Dit heeft mij belemmerd in mijn werk wat ik niet meer fatsoenlijk kon uitvoeren, waardoor ik geen inkomsten had.
    Een dagje uit, verjaardag, kleren kopen en zelfs simpel boodschappen doen zijn allemaal factoren waardoor mijn klachten erger worden.
    Simpel gezegd, het beheert mijn leven.

Op een begeven moment trok ik dit allemaal niet meer en werd ik depressief.
    Ik heb hiervoor anti depresivia gekregen en ik moet zeggen dat dit medicijn mij goed heeft geholpen.
    Alleen de klachten wat ik voorheen had waren hiermee niet verdwenen.
    Na meerdere keren naar de dokter te zijn geweest werd mij aangeraden ademhalingsoefeningen te doen bij een fysiotherapeut, omdat het zou komen door hyperventilatie.
    Opzicht niet zo gek, ik heb namelijk astma en de meeste symptomen lijken er op.
    Helaas heeft mij dit niet geholpen en ben ik van mening dat het iets anders is.
    Na 4 keer bloedprikken kwam er helaas niets uit en werd mij aangeraden om te praten met een psycholoog wat ik geweigerd heb.
    Het zit niet tussen mijn oren, ik heb geen trauma’s, etc..
    1 maand geleden nogmaals naar de dokter gegaan en die vertelde mij dat een ander soort anti depresivia de klachten kon verminderen.
    Dit heb ik 1 week geslikt en ben er daarna mee gestopt omdat ik op vakantie naar Spanje ging. (Wat overigens een hel was d.m.v mijn klachten)

Het rare is dat deze klachten ook opkomen wanneer ik heel veel energie heb, of wanneer ik het heel gezellig heb.
    Op de raarste momenten wanneer mijn ademhaling gewoon goed is en er verder niets is wat mij normaal zou prikkelen.
    Het smorgens hoef er niets aan de hand te zijn en het smiddags komt alles weer aanzetten.

Ik ben langzamerhand een beetje ten einde raad.
    Ik leef nu onderhand al 3 jaar in een hel en ik wil dat dit stopt!
    Mijn hoop is dat er hier iemand is die dit erkent en een mogelijke oplossing heeft.

Bedankt voor het lezen!

2 reacties
    Reageren
    Tandor1

Hyperventilatie zou het meest voor de hand liggend zijn. Maar je astma kan ook een factor zijn.
    Gebruik je medicijnen voor je astma?
    wanneer was je de laatste keer bij de longarts of heb je een longfunctie test gehad?

Reageren
    Anoniem

Beste,
    ik heb zelf het zelfde probleem alleen ben ik wat jonger en een vrouw. bij mij hebben ze heel lang gedacht dat het bloedarmoede was of dat het met mijn menstruatie te maken had. uiteindelijk is mijn fysio er achter gekomen dat het kwam door een zenuw die klem zat in mijn nek door dit te behandelen werd het minder.
    misschien ook iets voor u om even naar u nek te laten kijken?

Reageren
Reageer op: Duizelig, misselijk, licht in het hoofd, help?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.