- Bart21 juni 2013 om 10:14
Beste allen,
Op het moment ben ik bezig met een bachelor opdracht voor mijn studie Biomedische Technologie. Een onderdeel van mijn opdracht is het bepalen van iemands algehele fysieke welzijn. Hierin maak ik duidelijk onderscheid tussen hoe iemand zijn gezondheid ervaart (subjectief) en hoe iemands gezondheid daadwerkelijk is (meetbaar/objectief).
Nu heb ik de subjectieve maat redelijk rond. Maar ik ben nog op zoek naar methoden om iemands objectieve gezondheid te kunnen meten. Als je dit zou opdelen in facetten zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan conditie, mobiliteit, dieet, risicovol gedrag/veiligheid, etc.
De doelgroep zijn voornamelijk werkende, gezonde mensen tussen de 18 en 65 jaar oud. De tests moeten makkelijk, snel, non-invasief en goedkoop uitvoerbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan het meten van de rusthartslag, ademhalingstempo, bloeddruk en de Body Mass Index (BMI).
Nu vroeg ik mij af hoe jullie er tegen aan kijken hoe je iemands fysieke gesteldheid kan meten? Zouden jullie bij je ideeën kunnnen aangeven waarom je deze methoden/tests/maten zou kiezen?
Alvast heel erg bedankt!
1 reactieReagerenMarit21 juni 2013 om 14:33Ik mis ogentest, gehoortest en longfunctie, alhoewel die niet goedkoop zijn.
Reageren