- Anoniem27 mei 2013 om 19:46
Hallo, ik vind het een beetje eng om tegen me ouders/gezin te praten, volgens mij komt het omdat ze me vroeger vaak hebben uitgelachen als ik bijvoorbeeld me mening gaf of iets zei ofzo. maar dat weet ik niet zeker, ik vind het in elk geval eng om met ze te praten, en kan wel gewoon met vrienden praten.
nu worden ze ook nog boos op me omdat ik niks zeg, waardoor ik nog banger word.iemand die goed advies heeft?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 mei 2013 om 21:05Ik denk dat je met je ouders zou moeten praten over hetgeen je hier nu geschreven hebt. Probeer het probleem wat er is eens uit te praten. Dat zal beslist helpen. Het zijn wel je ouders. Dat zou toch echt moeten lukken.
ReagerenNina28 mei 2013 om 11:03Hai, je kunt je ouders toch antwoorden dat je het gewoon moeilijk vind om tegen ze te praten omdat ze je het gevoel hebben gegeven dat ze je niet serieus nemen. Zolang zij niet weten wat ze verkeerd hebben gedaan of verkeerd doen, kunnen ze dat ook niet veranderen. Het is dus aan jou om je mond open te doen.
Succes
ReagerenAnoniem28 mei 2013 om 13:46Dankjewel voor het advies, ik zal het proberen ook al vind ik het eng om te zeggen.
ReagerenNina28 mei 2013 om 14:04Hai, hoe oud ben jij eigenlijk? Je kunt natuurlijk ook een brief aan je ouders schrijven waarin je je gevoelens uit en die aan hen geven.
Succes
Reageren