Zoeken Vraag het forum

19 jaar en zeer vergeetachtig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nick1993!

Hallo,

Ik ben 19 jaar en vergeet al ongeveer 1 tot 1,5 jaar heel erg veel.
    Het is erg vervelend en jet wordt alleen maar erger. Ook ben ik de laatste tijd erg moe en heb ik erg last van mijn concentratie op school. Ik vind het erg leuk om te studeren, maar het lukt me maar niet, omdat ik alles wat ik op school krijg of leer steeds maar weer vergeet.
    Ik ga op tijd naar bed ( rond half 11 slapen en om 7 uur weer op ). In het weekend drink wel wat en ga ook laat slapen, maar de rest van de week ben ik gewoon altijd moe.
    Het lijkt ook wel alsof ik niet zoveel zin meer heb om dingen te gaan doen zoals uitgaan enzo omdat ik daar en geen zin in heb, en omdat ik me een beetje somber en moe voel.
    Het is zelfs zo erg dat ik iemand tegen kwam uit mijn oude klas ( waar ik een jaar bij in de klas heb gezeten ) en hem gewoon niet meer herkende ?!

Ik slik geen medicatie en ben ook nooit geopereerd. Zoals ik al zei drink ik wel in het weekend, maar verder gebruik ik geen drugs.
    Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Groetjes Nick

16 reacties
    Reageren
    Nick1993!

Was vergeten erin te zetten dat ik ook erg last heb van stress. Ik heb de hele dag last van zweet handen ( was mijn handen wel 20x per dag, maar het helpt niet ). Ik durf mensen geen hand te geven omdat mijn handen altijd heel erg bezweet zijn. Ook heb ik dit erg onder mijn oksels. Waardoor ik zoveel stress heb weet ik niet.

Reageren
    Fee

Pfeiffer? Laat je bloed eens controleren.
    Groetjes

Reageren
    Heleen

IJzertekort?

Reageren
    Nick1993!

Wat kan ik daar tegen doen, ijzertekort ?

En pfeiffer dan moet je toch heel erg moe zijn, dat je niet normaal meer kunt functioneren ?

Reageren
    Olga

Hai Nick, ga eerst eens naar de HA en laat bloed controleren.
    Groetjes Olga

Reageren
    mij

Hé,

Ik heb met hetzelfde geworsteld, maar is gelukkig vanzelf overgegaan.
    Vitamines te kort lijkt me niet. Anders moet je maar vitaminepillen slikken, voor de zekerheid. 😉

Wel zou ik je aanraden om even urine- en bloedonderzoek te doen. Schrijf je klachten op en leg het daar ook uit. 🙂

Meestal gaan deze klachten vanzelf weer over.
    Succes.

Reageren
    Nick1993!

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, zoals je al zei moet ik een bloedonderzoek laten doen.
    De huisarts zei dat het kon komen doordat ik altijd druk ben en dat het veel energie kost, daardoor kan ik vergeetachtig worden. Ook kan het komen door ADHD, maar dan had ik het altijd al en was ik wel wat drukker.
    Hij vroeg ook naar mijn alcohol gebruik en als het daar aan ligt zien we dat wel in de resultaten van mijn bloedonderzoek.
    De oorzaken kunnen dus zijn: vermoeidheid, alcohol en vitamine gebrek ( ijzer tekort ). Ik laat nog weten wat er uit mijn bloedonderzoek is gebleken ( dinsdag laat ik bloed prikken ).

Bedankt voor jullie reacties !

Reageren
    Iemand

Kom op, vertel hoe oud je bent… ? En het is toch bekend dat overmatig alcohol gebruik je lichaam sloopt. Daar heb je dan toch geen bloedonderzoek voor nodig?! Je moet eens een keer de waarheid vertellen: tegen jezelf en tegen de huisarts.

Reageren
    Nick1993!

Maar het kan toch niet zo wezen dat ik als 19 jarige, die net zoveel drinkt als mijn vrienden heel erg last krijg van vergeetachtigheid en mijn vrienden zelf niet ?!

Reageren
    Lola

Tuurlijk wel. Jij reageert toch heel anders op (overmatig) alcoholgebruik dan je vrienden. Je bent pas 19… Kies voor jezelf. Wees wijs. Dat weet je best wel diep in je hart ook…

Lola

Reageren
    Nick1993!

Bedankt voor je bericht, maar ik weet eerlijk gezegd niet of het daardoor komt. Ik laat nog weten wat er uit te bloedpriktest komt.

Groetjes

Reageren
    Ikke

Ok…

Reageren
    Gus

Hai Nick,
    Het zou kunnen komen door een vitamine en mineralen tekort. Vergeet niet dat alcohol erg slecht is voor vita. en mineralen opname EN je drinkt eigenlijk alleen in het weekend en dat is nou net de tijd dat jouw moeder juist GOED gaat koken!
    En Visolie is erg goed voor je hersens; nou ben ik niet zo van supplementen, maar toch, wat extra Omega-3 kan zeker geen kwaad (zeker voor je hersens).
    Eet je wel eens VIS ? ? Als dat niet zo is, dan zou ik zeker aan omega-3 capsules denken!
    Oh ja, de capsules die je heden ten dage vindt hebben echt geen bijsmaak (i.t.t. levertraan)
    Groetjes, Gus

Reageren
    Nick1993!

Hee Gus, bedankt voor je reactie! Ik eet best vaak vis, maar ik kan altijd kijken of het helpt!
    Ik ga snel eens kijken of die omega-3 capsules werken!
    Nogmaals bedankt voor je hulp!

Groetjes

Reageren
Reageer op: 19 jaar en zeer vergeetachtig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.