Zoeken Vraag het forum

Opgejaagd gevoel, rusteloosheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dineke

Hallo, ik heb de laatste tijd heel veel last van een opgejaagd gevoel, ik pieker me suf over van alles, kan niet stil zitten, heel veel last van stemmings wisselingen, van negatieve,
    Trek me ales persoonlijk aan, en word doodmoe van me zelf, hoe kan ik hier vanaf komen.
    Groetjes dineke

5 reacties
    Reageren
    mieke

Relaxatie-en meditatieoefeningen…reis naar binnen!
    Toch niet hooggevoelig??Boosdoener kan ook te veel cortisol zijn,stresshormoon…

Reageren
    Sil

slik je de pil? zo ja stop daar dan eens 2 maandjes mee… Ik zelf heb dit ook gehad,precies wat jij nu verteld! Was op een gegeven moment niet meer om mee samen te leven en tijdens de stopweek voelde ik me kiplekker…

Reageren
    me

Heb dit ook..ben 56…hoorde dat het met overgang te maken kon hebben..

Ga nu starten op advies v mijn dokter met mindfull training..

Reageren
    Catootje

@Me. Mindfull kan helpen maar aandacht voor het lichamelijke stuk is ook belangrijk. Zorgen voor volwaardige voeding met zo min mogelijk suiker en voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Koffie kan averechts werken.

Bepaalde supplementen kunnen helpen ondersteunen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine b en d en omega 3 maar natuurlijk nog tal van andere stoffen. Om je hormonen te ondersteunen kunnen bijv lijnzaad en natuurlijke progesteroncrème helpen. Ook een middel als bijv theanine kan rust geven. Het kan soms even uitzoeken zijn wat jouw lichaam nodig heeft. Ben daarom zelf bij een alternatief genezer, die uittest wat mijn lichaam nodig heeft.

Reageren
    Peter Haaswijk

Is je schildklier in orde ?

Als hij te snel werkt kan je dit soort klachten krijgen ,zoals opgejaagd gevoel, prikkelbaarheid en ook honger hebben en toch mager worden.

Peter

Reageren
Reageer op: Opgejaagd gevoel, rusteloosheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.