- Sandra6 mei 2012 om 09:06
In Nederland geldt nu dat artsen kunnen stoppen met de behandeling (patiënt overlijd) als de patiënt niet zelfstandig kan ademen. Ligt iemand aan de beademing dan neemt dus de machine het over en is het niet zelfstandig ademen. Een goede vriend lag eerst aan de beademing, maar nu met zuurstofmasker op de IC. Hij ademt zelf met hulp van zuurstof. Dat is toch zelfstandig ademen dan? Er staat op het scherm ook: patiënt wordt niet beademd. Dat gaat heel goed.
Nu willen artsen omdat ze wel die zuurstof nodig heeft en het al lang duurt eigenlijk af van deze patiënt in hun ziekenhuis lijkt ons. Een maand daar wordt duur vul ik zelf maar even in. Ze stellen de familie voor de keuze: of naar ander ziekenhuis voor operatie of haar weer aan terug gaan leggen aan de beademing en dan zeggen: ze kan niet zelfstandig ademen dus einde. Mag dit zomaar????? Hij ademt toch zelfstandig en dan mag dat dus volgens ons niet. Hem terug aan de beademing leggen om zo wel het leven te kunnen beïndigen terwijl het niet nodig is lijkt mij niet juist! Ik wil dit graag uitzoeken en zeker weten. Wie weet hier wat meer over?
Dank alvast.
1 reactieReagerenBloe9 november 2020 om 00:13Hoe is dit afgelopen ?
Reageren