Zoeken Vraag het forum

2 keer flauwgevallen in de bios

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • CEV

Hallo,

Afgelopen zomer ben ik flauwgevallen in de bioscoop, waarvoor ik toen naar de dokter ben geweest. Naar aanleiding van het dokterbezoek bleek er niets mis te zijn met mijn bloed en/of urine, om die reden dacht hij dat het hyperventilatie geweest moest zijn en heeft mij toentertijd Oxzazepam voorgeschreven. Aangezien Oxzazepam vervelende bijwerkingen heeft en het mijn probleem tijdelijk oplost, heb ik de medicijnen nauwelijks geslikt.

Nu ben ik afgelopen week weer naar de bioscoop geweest en ben ik wederom weer flauwgevallen. Mijn vraag is of iemand wellicht weet wat er mankeert? En wat er aan gedaan kan worden.

Aanvullende informatie:
    – Ik ben een vrouw van 21 jaar.
    – De symptomen die ik ervaar voordat ik flauwviel: benauwdheid, slap, duizelig, misselijk, flinke hartslag, zweten, oorsuizingen, kortademig en tinteling in de vingertoppen.
    – Ervaart het gevoel flauw te vallen niet alleen in de bioscoop maar ook in de tram, discotheek en lange wachtrijd.

Alvast heel erg bedankt voor het reageren!

7 reacties
    Reageren
    Ts85

Zeker dat het geen stress is en hyperventilatie ?

Denk je aan je lichaam en ademhaling ?
    Als dit zo is dan moet je proberen er niet meer aan te denken, als je ergens mee bezig bent en je concentratie daarop zet heb je er dan nog last van ?

Als je denkt dat er wat mis met je is dan ga je teveel op jezelf letten en daar krijg je stress van en kan je gaan hyperventileren.

Reageren
    Shirley

ben je alleen maar flauw gevallen in de bios?

Dan zou het daaraan kunnen liggen, misschien is de ruimte daar te droog/te vochtig of kan je lichaam niet zo snel schakelen tussen donker en licht?

Het kan ook onbewust iets zijn, misschien ben je bang opgesloten te zitten (een ruimte waar je tijdelijk niet uit kan) of benauwd het je dat je daar tussen al die mensen zit.

Vaak voel je voordat je flauw valt je adem omhoog gaan (dat je vanuit je borst ademt), mocht je dat weer overkomen, of dat je de voortekenen voelt, probeer eens je buiik vol adem te krijgen en blaas dan rustig uit.

Of neem een sterk geurtje mee (zoals aucalyptus olie in een flesje) en ruik daaraan, het verfrist je hoofd en je ademhaling wordt dieper.

Succes!

Reageren
    Thotje

Hoi,

Had je vooraf voldoende gegeten/gedronken?
    In mijn ogen kan het wel Epelepsie zijn, praat er eens over met je huisarts.

Groetjes,
    Thobias

Reageren
    CEV

Ik had vooraf niet genoeg gegeten, waarom denk je dat het epilepsie kan zijn?

Reageren
    Thotje

Hoi,

Epilepsie kan zich uiten in een uitgebreid scala van symptomen, flauwvallen komt daarbij heel veel voor.
    Maar omdat je zojuist aangaf dat je niet genoeg had gegeten, denk ik eerder aan flauwte door suikergebrek, voortaan gewoon meer eten. misschien een suiker laten prikken bij de huisarts.

Groetjes,
    Thobias

Reageren

hoi CEV,
    Ik heb dit zelfde ervaren,en het was inderdaad hyperventilatie.Dat wil niet zeggen dat dat niet iets ergs is.Als je de tijden waarbij dit gebeurd bekijkt,zijn het momenten van wachten,niets doen,en veeel mensen om je heen.Je blijft echter altijd terug denken aan de tijd toen het je voor het eerst overkwam.Want in de tram was het zeker na de 2e keer in de bioscoop.Mijn tip is niet er meer aan denken,geeft niet altijd.Ga je handen koud maken in het toilet,ga niet om je heen zitten kijken en dan zeggen ojee ik krijg het weer.Het positieve van dit flauwvallen is dat je denkt dat je een hartaanval krijgt maar dat niet gebeurt,en als je bijkomt alles weer normaal werkt maar dat je alleen heel moe bent.Ik kreeg ook oxemazepan voor geschreven maar kon hier een dag van slapen,dus nam ik een kwart pilletje,maar geloof me het is een onnodig paardemiddel.Ga eens naar een mensedick die je opnieuw je ademhaling kan leren terug geven.Je ademhaling hoort namelijk in je buik te zitten en niet op de borst.Met inspanning mag het hoog zitten en anders gewoon in de buik.De oefening kun je dan lekker doen voor je gaat slapen,gegarendeerd dat je die nacht dan geweldig slaapt.Hoop dat je hier wat aan hebt,sterkte.Zet er wel een tijdje voor op en geef niet op.Het werkt echt.

Reageren
    Sara

Hallo, ik ben een meisje van 23 jaar en ik herken jou symptomen ook. Het is meer het gevoel flauw te vallen , als er niks lichamelijks aan de hand is dan kan het wel een paniek of angstaanval zijn! Ik heb dit ook , ik krijg paniekaanvallen soms vooral in drukke plekken en opgesloten ruimtes, dan denk ik dat ik flauw ga vallen en krijg het benauwd ga hyperventileren etc etc! Dus het kan bij jou ook paniekaanvallen zijn, ga eens langs je huisarts voor doorverwijzing naar psycholoog! Ik krijg nu een cognitieve therapie en heb al heel lang geen aanvallen meer gehad 😉 veel sterkte , het komt goed!

Reageren
Reageer op: 2 keer flauwgevallen in de bios
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.