Zoeken Vraag het forum

Plotseling flauwvallen in de bus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Thomas

Hallo allemaal,

Ik ga sinds twee weken met de bus naar school, maar gisteren (vrijdag) gebeurde er wat heel aparts. De bus was al vol toen ik instapte dus moest ik staan, wat normaal geen probleem is maar dit keer wel. Ongeveer 10 minuten voordat ik moest uitstappen voelde ik mezelf steeds misselijker worden, het begon bij een klein beetje en toen ik dacht: ‘binnen 10 seconden sta ik hier over te geven’ begon het plotseling zwart voor mijn ogen te worden. Volgens mij ben ik gewoon alleen met mijn bovenlichaam ‘gevallen’, alsof ik dus gebukt stond. Na ongeveer 10 seconden schrok ik ‘wakker’, ik weet dat het zo kort was omdat de bus niet veel verder was dan toen ik voor het laatst naar buiten keek. De bus zat erg vol, het was een beetje met z’n allen in een hoekje gepropt en ik stond ongeveer al 50 minuten. Toen ik weer bijkwam had ik een volledig bezweet hoofd en vlak daarna stopte de bus bij een halte, ging de deur open en kwam er dus lucht binnen en voelde ik me meteen een heel stuk beter. Ik heb vrijwel nooit last van duizeligheid of misselijkheid en de laatste keer dat ik ben flauwgevallen kan ik me niet meer herinneren. Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan, of is het waarschijnlijk iets wat maar één keer gebeurd?

2 reacties
    Reageren
    Lola

Hallo, ik ben geen dokter maar volgens mij was het gewoon veel te vol en te benauwd in de bus. Hoe gaat het nu met je?

Groetjes

Reageren
    Xander

Ik had dat deze ochten ook voor … precies het zelfde verhaal . Ik voelde ook dat ik binnen 10 seconden ging flauwvallen en het gebeurde zomaar ineens .. ik herinner me er niet veel meer van maar niet teveel van aantrekken . Bij mij stonden we allemaal bij elkaar gepropt en moosten we ook staan … maak je geen zorgen het was waarschijnlijk gewoon door de warmte en de drukt

Reageren
Reageer op: Plotseling flauwvallen in de bus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.