Zoeken Vraag het forum

Lithiumvergiftiging, suf blijven

Peter (huisarts)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • elzeline

    Hallo,

    Ik slik lithium, vanwege psychiatrie. Nu heb ik afgelopen zondag mijn lithium ingenomen,daarna moest ik plots braken, weet niet waarom. Ik dacht dat ik de lithium uitgebraakt had en heb het opnieuw ingenomen. Daarna moest ik weer braken en heb de lithium weer ingenomen. Ik weet het: dom.

    In ieder geval. Na een paar uur begon ik me slecht te voelen. Ik moest constant overgeven, emmers vol en werd ontzettend suf en kreeg spiertrekkingen.
    Ik heb een dokter gebeld, die is gekomen en heeft een ambulance gebeld. Mijn bloeddruk was 90 over 70.

    Ik ben naar de eerste hulp gebracht waar ik onderzocht werd. Mijn lithiumspiegel was niet hoog genoeg voor een vergiftiging maar kon wel mijn symptomen verklaren (suf/overgeven).
    Ik werd die nacht opgenomen op het observatorium.

    Alles werd onderzocht. Bloed, urine, hartfilmpje, neurologisch onderzoek, psychiatrisch onderzoek. Er kwam niets uit.

    Ik ben in totaal vier dagen opgenomen geweest omdat ik maar zo suf bleef op interne geneeskunde.
    Ook ben ik twee keer flauwgevallen, heel plotseling.

    Nu ben ik inmiddels 1 dag thuis. Ik kan maar korte stukjes lopen, bij te lang zak ik door mijn benen en val ik. Ik blijf suf.

    Nu is mijn vraag: Hoe lang blijf ik nog suf en wankel op mijn benen? Want dit is absoluut niet handig, ik woon ook alleen.

    Iemand advies?

    Groetjes ELzeline

    4 reacties
    Reageren
    Anoniem

    Lithiumintoxicaties komen het meest voor bij mensen die Lithiumcarbonaat als antidepressieve therapie nemen.

    Omdat de orale absorptie snel is, is er waarschijnlijk al opname geweest van de litium voordat het weer uitgespuwd werd. Hierdoor heb je waarschijnlijk veel meer lithium in jouw bloed gekregen dan de bedoeling is.

    Ik neem aan dat het bloed is gecontroleerd en dat er controle is geweest.

    Kan de suffigheid misschien mentaal zijn? Waarvoor gebruik je eigenlijk lithium? heb je vaker last van sufheid?

    Reageren
    Beerle

    Hoi Ezeline,

    Onbegrijpelijk dat je waardes niet hoof waren dus een vergeiftiging.
    Je had inmiddels een behoorlijk dosis aan lithium op. Maar door al dat braken kan het dus wezen dat de opname niet goed kon worden opgenomen.
    De sypmtomen waren echt wel bepalend voor een vergiftiging.

    Zelf heb ik dit ook 2 keer mee gemaakt zeker geen pretje voor je lichaam.
    Ik had dus ook met dubbele tong praten, leek wel of ik had gedronken want ik had ook de dronkenmansloop. Verder veel last van trillen met de kaak en ook die sufheid. Wat ik alleen niet begrijp is dat je nog steeds last houd van de bijverschijnsellen deze hadden toch allang weg moeten zijn.
    Wankel wat je schrijft zit in de spieren.
    Ben je niet bij je psychiater geweest met dit probleem??

    Suc6 verder en laat ons eens weten hoe het is afgelopen.

    Groet Beerle

    En voor Anoniem naar mij weten slikken alleen mensen met Bipolaire stoornis lithium.
    Maar goed ik kan mij hierin ook vergissen.
    Groet, Beerle

    Reageren
    ikkie

    Ook mensen met Borderline en mensen met bepaalde typen van hoofdpijn slikken lithium.

    Reageren
    sjef

    Hey hallo,

    Ik ben ook sinds 2 weken met lithium therapie bezig, maar ik heb het idee dat ik me er veel slechter gaat,
    Ook al 2 weken lang moet ik ongeveer 2 uur naar inname(3×400 mg) Overgeven, ik loop vaak sloom en verstap me nogal is, praten gaat moeilijk en kom gewoon niet uit me woorden, Ook het roken is ontzettend smerig geworden smaakt naar het medicijn, hoe komt dat dan ??. Alvast bedankt

    Reageren
Reageer op: Lithiumvergiftiging, suf blijven
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

 

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Bipolair: van manie tot depressie
4 min leestijd

Bipolair: van manie tot depressie

5 min leestijd

Leven met een psychose

4 min leestijd

Het gevaar van slaapmiddelen

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.