- Esmea3 december 2025 om 18:33
Goede avond,
Ik heb al jaren last van extreme vermoeidheid. Er zijn verschillende bloed testen geweest en ik ben doorgestuurd naar een internist. Waar niets gevonden is. Daarnaast heb ik ook vaak last van stijve spieren, kortademigheid, slechte concentratie ect. En vooral vaak duizelig en misselijk. Ik dacht dat het misschien aan mijn bloedsuiker kon liggen oid. Maar eten helpt niet echt. Het is behoorlijk vervelend omdat er geen duidelijke oorzaak is.. Ik ben de afgelopen maanden ook 8 kilo afgevallen door periodes van extreme eetlust afgewisseld met extreme duizeligheid/misselijkheid waardoor ik bijna niets at.Daarnaast heb ik ook al twee jaar een koperspiraal. Ik vraag me af of dit ook iets bij draagt aan de klachten. Ik heb al een afspraak gemaakt bij de huisarts. Maar die weet zich er ook geen raad meer mee..
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
3 december 2025 om 18:40Een koperspiraal kan tot wat forser bloedverlies lijden, waardoor soms een lichte bloedarmoede kan ontstaan, maar dan had de internist daar wat over gezegd…
Reageren
Heb je ook al overwogen/ besproken of je klachten een psychische oorzaak kunnen hebben? Stress, spanning, onderbewuste emoties/ onvrede kan je lichaam behoorlijk ontregelen. Je eetbuien zouden daar ook mee te maken kunnen hebben..
Overleg het een en ander eens met je huisarts. Die weet ervan, en ziet ook de resultaten van de onderzoeken door de internist.